PC valt uit tijdens games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slaking

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2012
Berichten
4
Hallo,

Sinds enkele weken/maanden heb ik last van het willekeurig uitvallen van mijn PC. Dit gebeurt alleen wanneer ik zit te gamen, dus ik vermoed dat het aan de grafische kaart ligt.
Wanneer dit gebeurt gaat het scherm van mijn computer eerst op zwart, terwijl de muziek nog zo'n zeven seconden door blijft spelen door de speakers. Hierna valt ook de muziek weg, maar de PC zelf blijft wel aanstaan.

Zelf kwam ik op het idee dat het misschien door oververhitting van mijn grafische kaart kwam, maar na een flinke schoonmaakbeurt was het probleem niet verholpen.
Ook had ik meteen na de schoonmaakbeurt de nieuwste drivers (306.23) van mijn grafische kaart erop gezet, dat mocht ook niet baten.

Systeeminformatie:
OS: Windows 7
Moederboard: Asus P6T
Grafische kaart: NVIDIA GTX 295
Processor: Intel Core i7 950 (3.07 GHz)
RAM: 6 GB


Ik vroeg me dus af of jullie een idee hadden hoe ik dit op zou kunnen lossen.

Groet,

Ruben
 
Gebruik RealTemp en kijk naar je CPU hoe warm die word.
Maat van mij had precies zelfde probleem, hij wilde zijn grafische kaart opsturen omdat hij dacht dat daar aan lag. Maar dat was dus niet ut geval.
 
Gebruik RealTemp en kijk naar je CPU hoe warm die word.
Maat van mij had precies zelfde probleem, hij wilde zijn grafische kaart opsturen omdat hij dacht dat daar aan lag. Maar dat was dus niet ut geval.

Daar lijkt het niet aan te liggen; hij komt nog niet op de helft van de gevarenzone.
2rha7me.png
 
Hoi,

En zou het de voeding kunnen zijn welke voeding en hoeveel watt?
 
Wellicht, al heb ik de PC al sinds 2009, en zijn de problemen sinds dit jaar. (er zijn ook geen onderdelen vervangen in die tijd)
Volgens de factuur heb ik een voeding van 750 W. (Be Quiet BQT P7-PRO 750W ATX12V 2.2)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nog welkom op Helpmij.Nl,

Om welke game gaat het is het een game die je eerst wel kon spelen of is het er 1 van de nieuwere soort?
 
Bedankt.

Het gaat om verscheidene games - het gebeurt bij Minecraft, Europa Universalis III en Maplestory, deze games kon ik hiervoor zonder problemen spelen. Alle drie de games zijn tussen 2007 en 2009 uitgekomen.
Andere games heb ik niet echt gespeeld sinds de crashes, dus of het ook betrekking heeft op andere games weet ik niet.
 
Hoi,

Soms als er geen verklaarbare redenen zijn en om alles uit te sluiten zou ik eens een schone installatie overwegen ,of je moet een goede vervangende videokaart bij de hand hebben zou ook een optie zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan