Hoi, ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Bart Bosch, 15 jaar, en zit in mijn vrije uurtjes graag achter de computer. Gamen en ook zit ik op diverse foras, hierdoor weet ik hoe irritant het is als er een topic word geopend zonder genoeg informatie. Daarom hoop ik het in het volgende verhaal goed te doen.
Echter heb ik een probleem, sinds een paar dagen kan ik niet meer gamen. Op het begin werkt alles gewoon naar toebehoren, later valt mijn pc ineens weg. Skype loopt vast, beeldscherm, geluid. Het beeld word zwart of word bevroren. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en mijn gehele schijf geleegd. Ook is mijn pckast stofvrij.
Echter heb ik het idee dat dit aan mijn videokaart ligt omdat;
1. Het gebeurd alleen maar tijdens het gamen. Ik speel geen extreem zware game spellen, league of legends is het meest grote spel dat ik speel.
2. Na het vastlopen is mijn opstartscherm extreem blokkerig.
3. Na het vastlopen doet alleen mijn hoofdscherm het nog maar, mijn 2de scherm werkt niet meer.
Maar misschien ligt het wel aan mijn moederbord, processor of voeding?
Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? En de oplossing?
Mijn systeem bestaat uit het volgende, het is al een paar jaartjes oud maar heeft altijd goed gewerkt.
Processor: intel core 2 quad q6600 (2,40ghz 4 cpus)
Moederbord: phoenix rom bios plus version 1. 10 a05
Videokaart: nvidea 8800 gt echter als ik nu kijk bij dxdiag kijk, staat er n/a?
3072mb RAM
Ik hoop dat iemand mij kan verduidelijken hoe ik het probleem op kan lossen of welk component er defect is,
Hopende op uw antwoord, Bart Bosch
Ps. Sorry voor eventuele typfouten, bericht is getypt op een Ipad
Echter heb ik een probleem, sinds een paar dagen kan ik niet meer gamen. Op het begin werkt alles gewoon naar toebehoren, later valt mijn pc ineens weg. Skype loopt vast, beeldscherm, geluid. Het beeld word zwart of word bevroren. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, en mijn gehele schijf geleegd. Ook is mijn pckast stofvrij.
Echter heb ik het idee dat dit aan mijn videokaart ligt omdat;
1. Het gebeurd alleen maar tijdens het gamen. Ik speel geen extreem zware game spellen, league of legends is het meest grote spel dat ik speel.
2. Na het vastlopen is mijn opstartscherm extreem blokkerig.
3. Na het vastlopen doet alleen mijn hoofdscherm het nog maar, mijn 2de scherm werkt niet meer.
Maar misschien ligt het wel aan mijn moederbord, processor of voeding?
Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? En de oplossing?
Mijn systeem bestaat uit het volgende, het is al een paar jaartjes oud maar heeft altijd goed gewerkt.
Processor: intel core 2 quad q6600 (2,40ghz 4 cpus)
Moederbord: phoenix rom bios plus version 1. 10 a05
Videokaart: nvidea 8800 gt echter als ik nu kijk bij dxdiag kijk, staat er n/a?
3072mb RAM
Ik hoop dat iemand mij kan verduidelijken hoe ik het probleem op kan lossen of welk component er defect is,
Hopende op uw antwoord, Bart Bosch
Ps. Sorry voor eventuele typfouten, bericht is getypt op een Ipad