PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
HOi, voeding is 300 watt.

Wat ik vreemd vind, als het softwarematig is, is dat het probleem het zelfde bleef nadat ik de hd totaal geformateerd (via ghost) heb en XP nieuw geinstalleerd.
Daarna heb ik de drivers allemaal nieuw gedownload...
Dat zou toch virussen en softwareprobleem moeten uitsluiten?
Of de update van Microsoft heeft eigenhandig in de drivers liggen wroeten, zag er ook een of andere CPU-driver update tussenzitten.
Wat ik dus vanavond maar weer eens ga doen is de boel opnieuw installeren en die updates eens laten..
Echter vind ik het nog steeds vreemd dat ie het na het reinigen v/d vidoekaart fan het een tijdje deed.
Wil niet zeggen dat dit de oorzaak was maar er moet dan toch een verband zijn?

Pff dit is wel een potje logica an analistisch worstelen, was ik maar een Vulcan :-)

Oke maar hij failed als ie moet werken, en in dos toestand is dat niet echt het geval........of zie ik dit verkeerd??

In ieder geval wil ik je het volgende voorstellen;

To boldly go where no one has gone before.

:)

Oke, weer nieuw geinstalleerd, met hetzelfde probleem.
Heb ik hem weer opengemaakt en een v/d memories eruit gehaald.
Eentje was dubbel gechipped en de ander enkel, en volgens mij had ik ergens gelezen dat dit niet zo geweldig is.
Nu doet ie het dus, en de windows updates skip ik voorlopig.
Maar de vraag is weer voor hoe lang.......

Ja hoor, terrific, gisteravond gebeurde het weer...
Monitor heb ik nu rechtstreeks aangesloten, kan me niet voorstellen dat 300w nu te weinig is.
Ik denk dat ik maar eens iets installeer om de temp v/d cpu in de gate te houden, zou het anders ook niet meer weten.
Mem is oke, die heb ik getest.
Word er niet vrolijk van...

Hallo Geeke,

Nog eens alles doorgelezen en wat ik me nu afvraag is of je misschien de laatste drivers van Nvidia hebt geinstalleerd.
Deze leveren namelijk problemen op, deze leveren softwarematige conflicten op, die lijken op die van jou.
De oplossing is om een oudere versie te installeren.

Het probleem zit dan dus in de driver van je videokaart.

Mvg Sigma

Hoi, daar had ik ook al eens aan gedacht, heb daarom de vorige keer de originele cd gebruikt die bij de videokaart zat.
Dit zijn dus MSI drivers van ik denk 2 jaar oud....

Dan zit er natuurlijk nog een ventilator op je videokaart is deze schoon? Ik bedoel geen haren om het asje zoals bij je voeding.
ook wanneer je een geforceerde koeling op je processor hebt, deze goed schoonmaken.

Hoi, probleem is dat die fan v/d videokaart zo dicht tegen de kaart aan zit gedrukt dat ik niet eens de as kan zien.
Kan ik ergens zien wat voor rotatie maakt of welke temp ie krijgt?
Maar eerlijk gezegd denk ik toch dat het aan de CPU ligt omdat ie vooral crasht als ie moet werken, dus niet grafisch.
Denk dat ik eerst eens nieuwe pasta moet gaan gebruiken na de laatste keer reinigen....
En dan iets installeren om de temp in de gate te houden, alhoewel hij schon is nu en ik m op de hoogste stand heb draaien.
Denk dus dat dat progje voor de temp meer moet kunnen zeggen.
Tja zo al met al moet je alle mogelijkheden nagaan....

Ex longa infirmitate

Hmm deze geinstalleerd, zit continu rond de 34 graden...
Ik denk nu (jaja iedere dag iets anders) dat het aan de videokaart ligt.
Volgend projekt is dus videokaart uithalen en de on-board zolang gebruiken.

Gisteren directx 9.0 geinstalleerd en eens een spel geprobeerd.
Toen kreeg ik hetzelfde probleem weer, dus waarschijnlijk ligt het toch aan de videokaart.
Deze moet dus getest worden, maar hoe?
Kreeg nu trouwens een foutmelding nadat ie nieuw opgestart was, misschien kunnen we er iets mee:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini120703-01.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER11.tmp.dir00\sysdata.xml

Nu blijft het probleem ook weer terug komen, ook als ik de videokaart niet echt belast, deed ie van te voren niet..

Haal je videokaart er eens uit en start de computer op.
Kijk eens wat er dan gebeurt.

Probleem is dat ik nergens mn monitor op aan kan sluiten dan, zie werkelijk geen "vrouwtje"..
Probleem wordt ook steeds erger, pc valt nu tijdens het laden van xp al uit.
Ik heb wel nog een keer de videokaart eruit gehaald en echt helemaal schoon gemaakt.
Zag er trouwens een soort jumper opzitten, kan dat?

Kun je misschien een andere videokaart proberen?

Ik ga eens hard op zoek, begin het nu echt vermoeiend te vinden.......
Moet me echt inhouden om het geheel niet het raam uit te gooien.
Maar goed, kop op, tjakkaaaa!!!

ai ai ai , nu valt ie al uit tijdens het opstarten...
Ik heb nog geen videokaart kunnen bemachtigen.
Nu heb ik toch echt de neiging om het systeem weg te brengen, voordat ik hem sloop :-)
Iemand een suggestie voor een goede pc-doker i/h zuiden van Limbabwe???
Oh wat ik me afvroeg was de directx versie, is 9.0 zomaar te gebruiken? Ik heb een MSI G4Ti4200-VTP.

Maak het systeem eens zo kaal mogelijk, dus alleen harddisk (of floppy), geen cd-rom, één bankje geheugen, geen netwerk, enzovoort.
Laad in je bios de 'fail safe' optie (wel de originele instellingen opschrijven) en ga kijken wat het systeem dan doet (het zal wel traag zijn).
Dan de bios weer langzaam terug brengen naar de goede instellingen, als het systeem dan blijft draaien langzaam aan alle apparaten e.d. weer aansluiten/inbouwen, net zolang todat het weer misgaat.
Het is wel een langdurig karwei, maar dan kan je wel met redelijke nauwkeurigheid vaststellen waar het probleem ligt.

Probleem is nog niet opgelost maar sluit deze topic toch maar.
Voorlopig heb ik nog geen videokaart om te proberen en eigenlijk ook geen tijd.
Ik heb nu een laptop waar ik ook weer een vraag over heb maar die zal ik op de correcte plek zetten.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan