pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

OPICEN

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
ik heb een probleem. me pc valt steeds uit als ik een spel begin te spelen na enkele minuten begint de fan te draaien en ff later valt me pc uit dat gebeurd alleen bij spellen voor de rest doet ie het prima alvast bedankt

lijkt me duidelijk een geval van een processor die oververhit raakt en als dat gebeurt dan schakelt de pc zich vanzelf uit (is maar goed ook)
Hoe je dit kunt oplossen?????

Beter koelen (als dat mogelijk is)
Anders ben ik bang dat dit spel op deze pc niet te spelen is.

wat voor processor zit er in die pc ?

wat voor spel, wat voor systeem heb jij etc etc

heb een pentium 4 3,4 ghz 1024 mb geheugen ati radeon 9800 SE 128 mb videokaart en had ff een vraag over de voeding bij die +12v is het meestal rond de 16v ik wet niet of dat goed is :(

jawel hij draait wel maar dan gaat ie harder draaien en even later loopt beeld vast en gaat de pc uit

Kun je die fan niet handmatig instellen, dat deze altijd al wat harder draait?

jawel dat kan wel maar dan valt ie nog steeds uit duurt wel wat langer dan voordat ie uit valt

Hoe zit je met de koeling van je kast?
Het lijkt me dat het hele systeem te heet wordt.

heb net ff de kast open gemaakt en er zit een grote fan op de processor en een kleinte op de video kaart en dat was het

En in je voeding neem ik aan ook eenje.
Kijk eens wat ie doet, als je de kast open laat staan.
Het lijkt me dat je kast zelf te warm wordt, wardoor de processor niet voldoende gkoeld kan worden.

net viel me pc weer uit en toen ik hem opstarte maakt eik ff snel een printscren zijn de temp t ehoog?

Bijlagen

• jas.jpg
    jas.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 61
Die temperatuur is niet overdreven hoog voor je CPU, maar die is al wat afgekoeld door het uitvallen.
Kijk eens in het Bios of je niet een CPU temperatuur alarm hebt, waardoor de pc zichzelf uitschakelt bij een bepaalde temperatuur.
Mischien staat die te laag in gesteld.

Heb je niet iets in het Bios van "Pc health" of "CPU settings"?

Wat is de exacte type moederbord wat je hebt?

de moederbord is een MSI MS-7042 (Medion OEM) en die cpu health enzo kan ik niet vinden in de bios
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan