PC valt uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi allemaal :D
Ik zit al een paar maanden met een pc die spontaan uitvalt. dus net of de stekker er in 1 keer uitgetrokken wordt, en opnieuw opstart .

Dit gebeurd o.a als ik een foto progje gebruikt zoals proshow maar ook tijdens het gebruik van de webcam , of het progje AVIPreview , maar ook Dr. DivX ,dat is een progje ,om zelf opgenomen films van, bv de digi camcorder om te zetten naar Divx formaat .DR,Divx werk wel in eerste instantie , maar meestal na een tijdje ,als de film bijna klaar gecodeerd is , valt de pc uit , dus voor niks 1en half uur gewacht grrrr.........
ook gebeurd het als ik bij tmf aan het chatte ben , de pc in een keer uitvalt .
dus het brengd een hoop ergenis .
Als ik gewoon aan het internetten ben , dan blijft hij het gewoon doen , bedoel dus ,daarbij is het nog nooit gebeurd .
het gebeurd dus ook niet als ik bv het p2p progje eMule gebruikt , die kan ik bv dag en nacht aan laten staan , de pc blijft het gewoon prima doen .

Wat ik zelf al heb ondernomen .

1 - Ik krijg dus ook geen foutmelding te zien als me pc afslaat , is me al aangeraden om het vinkje weg te halen bij mijn pc >eigenschappen>opstart en herstellingen >instellingen >de pc automatisch opstarten , krijg dus geen foutmelding te zien .

2 - de pc helemaal opnieuw geinstalleerd.
3 - bij apparaten beheer gekeken of er uitroeptekens waren , zag er prima uit
4 - er staat niets in de logfiles van de systeemcrashes
5 - geheel op virussen en spyware getest.

Dus dat was allemaal in orden .
6 - toen heb ik maar de pc opgepakt , en ermee naar Mycom
gegaan .
naar 1 week heb ik hem opgehaald .
In het rapport stond eigelijk het zelfde wat ik zelf ook heb onderzocht .
Wat zij meer hadden gedaan ,was dat ze alle hardware los hebben getest met diagnose-tools, en dat was allemaal in orde .
ik dacht dus zelf ook dat het meschien aan de voeding lag , maar die was perfect in orden .
En ja meschien is het een software progje , maarhuu ,het gebeurt dus bij verschillende progjes .

En het gebeurde ook voor dat ik sp2 geinstalleerd had.

Zo........lang verhaal dus , en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelgd van het hoe en wat .

Mijn laatste hoop is dus HELPMIJ !!:D

Laatst bewerkt:
Wordt je pc misschien te warm, dat hij daardoor uitvalt? Denk opzich dat ze dat ook wel bij Mycom hebben getest, maar ja je weet nooit natuurlijk.

hoi Robbert1978

Pc blijft altijd keurig op temp volgens speedfan , en ja mycom had daar dus inderdaad bijna als eerste naar gekeken .......

Laatst bewerkt:
het zou het moederbord kunnen zijn.
instabiel bordje dat random problemen geeft, die zitten
er weleens tussen namelijk.
heb op mijn werk ook weleens zoiets aan de hand gehad, alle onderdelen getest, allemaal ok, maar om de haverklap weer problemen.
ben benieuwd of ze ook getest hebben met een ander mobo?

succes ermee

Ruud

hm... ja dan zouden ze er een ander moeder bord in moeten zetten , en dan weer op nieuw testen , en dan ga ik mee maken dat die het bij hun wel goed doet , omdat me pc daar net zin in had , maar als ik thuis komt , valt hij weer dood pff ,en ik neem aan als ze zeggen dat ze het bord getest hebben , dat dat waar is

maar het iritanten probleem is .. dat hij , als ik met een progje bezig ben , niet altijd afslaat , dus de ene keer wel , en dan de andere keer weer niet .
bij DR.divX , ja daar twijveld mijn pc niet , als dat progje dus 1 uurtje gewerkt heeft , is me pc het spuug zat , en valt uit !!

Enhuu als mycom dat met elke hardware moet uit proberen , dan lopen de kosten zo op , dan kan ik voor dat geld een ander pctjuu gaan kopen .

pfffff ik geloof dat me probleem echt onoplosbaar gaat worden .....................................

Dit wil ik ff ff melden ,
Ik was op de site van de kpn , voor infomatie over de Digitale TV , en nu kan je een commercial bekijken van de Digitale TV . te vinden op dit adres

http://www.kpn.com/kpn/show/id=660005/sc=24825c

en raad eens , na 3 seconde die commercial aan het bekijken .... pc valt in een klap uit en start opnieuw op !! dus over iritatie gesproken
:mad:

ga naar mijn computer rechter muis knop ga dan,
naar eigenschapen zoek geavenceerd klik daar weer op.
van onder staat dan iets van opstarten klik daar weer op dan even vinkje uit vinken bij auto herstart.
je krijg dan de volgende keer een foutmelding.
post die dan hier neer.
ik denk een driver probleem dit veroorzaakt steeds

virtuosa zoal je kan zien bij onderneming 1 , heb ik dus die optie al uitgeprobeerd , maarhuuu krijg dan ook geen melding te zien

Ik heb dus nu al weer 2 keer na die commercial gekeken , nu slaat me pc niet uit :rolleyes:

Me eigen pc is gewoon niet te vertrouwen .
plus ik moet er ook steeds erg in houden , dat als ik bv met het progje WORD PAD werk , niet vergeet me werk om de minuut op te slaan , wandt stel je maar weer voor , alles in een klap weer weg ...........:(

oops overheen gelezen denk ik.
heb je die pc zelf gemaakt of een pc zaak.
indien je het zo gekocht heb kan je terug gaan,
in verband met garantie :o

toch denk ik aan een bepaalde driver de boosdoender,
is maar ja zoek dat eens uit zonder melding op het, scherm.

Ik heb nu bij apparaatbeheer gekeken ,om evt te zien of er nieuwe stuurprogamma's nodig zijn , bij ieder apparaat was het niet nodig om die bij te werken , behalven bij < VIA Bus IDE controller > daar is het stuur progamma net bijgewerkt ....... kan me bijna niet voor stellen dat het daar mee te maken zou hebben :rolleyes:

Heb net een .mpeg film gecodeerd naar een .avi bestand
met het progje Dr divX ,en de pc deed nu dus weer wel zijn werk .
fijn dacht ik , tot dat ik me msn messenger aanklikte om in te loggen , en .... ja precies .. spontaan weer uitgevallen en weer op nieuw opgestart die pc .
dus dan zou ik er nooit achter komen wat de boosdoener is , die me pc een uitval geef , wandt als die het met een of ander progje het wel doet en dan weer niet .
trouwens met inloggen van de msn messenger , is het nog niet eerder gebeurd dat me pc spontaan uit valt.
er moet daarvoor toch een reden voor zijn ? :confused:

Zet het raam of de deur open, pak de boosdoener, neem een flinke aanloop en al je ergenis is weg:D
Maar nu even serieus, ik denk nog steeds dat je moederbord niet in orde is, of je videokaart, of je voeding etc etc.
Maar mijn eerste keus is het moederbord.

Het raam staat al een kierrtjuu open :mad:

maarhuuu moeder bord zeg je , mycon houd vol dat het moeder bord in perfecte staat is zoals ookk de voeding of video kaart pfff ja ik weet uuut .....het moet ergens aan liggen ja , maarhuu ik vertrouw er op dat vak mensen weten waar ze het over hebben ...alhoewel:rolleyes:

heb zoiets ook eens bij de hand gehad.
na flink zoeken en veel stressen bleek er een breuk in de elektro kabel te zitten.
Kabel vervangen en het probleem was opgelost.
Mischien heb je hier iets aan;)

Beast :cool:

toch niet opgelost !

Ik ben dus een beetje te voorbarig geweest , met de medeling dat me probleemwas opgelost , daarom heb ik de eerdere vermelding maar weer snel weg gehaald .
het blijk dat het dus niet aan de bedrading ligt.
de problemen zijn dus niet verholpen .
net nog had ik een screensaver, daarbij sloeg me pc dus ook weer uit .
met het vreemde , als ik hem dus voor de 2de keer aan zet , blijf die het gewoon weer doen ,
dus zoals met bijna elk progammatje .
ik weet het dus niet meer.
dan doet hij het weer wel , en dan weer niet , als hij voor onderzoek bij mycon staat , dan gebeurd er juist niks .
nu weet ik wel dat ze bij mycon , natuurlijk niet de hele dag tijd hebben voor mij pc . voor ieder progje waar die het wel en niet doet
dus mycom kan niks vinden ......
Ik heb dus wel tot juni garantie , maar mycom kan niks doen , wandt zij vinden geen problemen
:(

Laatst bewerkt:
ik weet niet op wat voor stopcontact je computer zit,maar als je via dat stopcontact ( in de muur) meerdere apparaten hebt aangesloten,zou dat het wel eens kunnen zijn:confused:

Hoi bas9 :)
Ik heb me pc op een doodnormaal geaard stopcontact aangesloten ,waar verders niks op aangesloten zit dan alleen me pc .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan