PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dat vinkje al uit staat dan krijg je nog altijd dat blauw scherm te zien.Heb het zelf meermaals moeten ondervinden en vanaf dat blauw scherm kan je onmogelijk naar een site verwezen worden.Het foutenrapport in XP doet dit wel maar dan ben je al volledig herstart.Bekijk onderstussen ook is of alle devicedrivers up-to date zijn.Zoals ik al zei eerst proberen vast te stellen dat het probleem hardwarematig of softwarematig is.Ikzelf heb het ooit meegemaakt op een PC van mij die ook regelmatig uitviel.Na veel zoeken en prutsen bleek dat mijn koeling van mijn processor niet degelijk meer werkte.Vandaar als het te warm werd schakelde die zichzelf uit natuurlijk ter beveiliging.Ik kreeg ook van die vage foutmeldingen richting device drivers.Uiteindelijk had het er dus niks mee te maken.De hardware was beschadigd en zorgde voor de nodige conflicten in windows(die mij voorliegde dat het probleem aan device drivers lag).

oke ik zal het even duidelijk zeggen:
De pc start direct opnieuw op geen fouten of een blauw scherm.
Bij het opstarten wordt een integriteitscheck gedaan.
Zogauw als het bureaublad geladen word komt het schermje dat Windows herstelt is van een fout en een foutenrapport wordt opgemaakt.
Handtekening van de fout:
CCode : c4 BCP1 : 00000090 BCP2 : FFDFF120 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
Inhoud van foutenrapport:

C:\DOCUME~1\VINCEN~1\LOCALS~1\Temp\WER3099.dir00\Mini011805-02.dmp
C:\DOCUME~1\VINCEN~1\LOCALS~1\Temp\WER3099.dir00\sysdata.xml

Nadat het foutenrapport is verzonden wordt deze site geopend.

--------------------------------------------------------------------------

Ik zal eens kijken of de drivers uptodate zijn. Als het zo mocht zijn dat er hardwarematig iets fout is moet ik daar snel achterkomen want ik heb nog tot eind februari garantie. :)

Bovenstaande informatie komt van het foutenrapport dat windows samensteld.Die twee bestanden die je ziet zijn tijdelijke mappen met een memorydump van het geheugen en nog wat andere systeeminformatie.Die twee bestanden worden gewoon verzonden met het foutenrapport.Toch vind ik het raar dat je geen blauw scherm te zien krijgt met fouteninformatie.Ik zal het verder nooit meer vragen maar in de bijlage een heb ik een screenshot van het tablad geavanceerd in syteem genomen.Is dit vinkje uit

Euuh ik heb geprobeerd van die bijlage toe te voegen maar om een of andere reden zit ze niet bij mijn gepost bericht?Het is een .GIF van 138 kb dus das ni te veel.

Ik heb mn drivers gecheckt en het bleek dat die van me AGP Poort veroudert waren, daar zit ook mn grafische kaart op. Die heb ik vernieuwt. 13 uur uptime nu maar ik trek geen overhaaste conclusies.

Bijlage: Mn tabblad Geavanceerd.

EDIT
Bijlage werkt bij mij ook niet hierbij alsnog het screenshot.
dump1cr.jpg

Laatst bewerkt:
Dit was dus idd het vinkje waar ik het over had, sorry voor mijn aandringen maar begrijp nog altijd niet dat ie dan geen blue screen toont.Dus na een update van de grafische driver blijft je PC goed draaien?Laat iets weten als je morgen nog altijd kunt verderwerken zonder dat de pc uitvalt.

mn pc is toch nog weer uitgevallen, ik heb het niet kunnen zien helaas want ik was op dat moment op school.

misschien ligt het probleem dan toch hardwarematig. Mn vader herinnerde me eraan dat ik voor de kerst een nieuwe HD [lees: overgekocht van een vriend van me] gekocht heb. De problemen zijn ook nog maar sinds kort.. Is er een manier waarop ik zou kunnen checken of er misschien ergens een hardware fout zit? Ik had er zelf aan gedacht dat ik misschien mn HD zou kunnen afkoppelen en kijken of het dan beter gaat, maar of dat dan direct voor de oplossing zorgt.. de meeste vermelding in de checkdisk die loopt voordat windows start zitten altijd in me windowspartitie. en die zit op een andere schijf.. ik weet ut niet meer :confused: :(

Powermax ken ik en is een diagnostish programma voor een MAXTOR HD dat je op een floppy moet zetten, booten van die floppy en denk zelf dat het automatisch begint of je moet eerst in een menu ingeven welke controle je wil uitvoeren.Nog zon een handig tooltje is memtest, werkt op dezelfde manier op een floppy booten en een keuze maken uit een aantal controleopties en scant dan je geheugen.Maar eerlijk gezegd gezien je nog garantie hebt zou ik toch overwegen je PC in garantie in te leveren en het probleem plus ondernomen akties goed te beschrijven.Als die je die oude HD nog hebt plaats die dan even terug anders kunnen ze moeilijk doen over je garantie.

Het is ongelovelijk en vandaag kreeg ik TOCH een blauw scherm: Er was een fout in een IO apparaat en de drivers daarvan. De volgende foutmelding kreeg ik:
0x000000c9 [0x0000000c, 0xf55df87c, 0x00000000, 0x00000000]
Ik kan zelf ook googelen dus dat bracht me hier .

Na wat lezen heb ik een driver verifier gebruikt. De volgende drivers moesten worden gecontroleet:
  • npdriver.sys [Norton Protection Driver]
  • pxhelp20.sys [PX Engine Device Driver for Windows 2000/XP]
  • secdrv.sys <onbekend>
  • symlcbrd.sys [Symantec Core Component]

Maar wat ik nu kan doen, tja :8-0:

----------------------------------------------------------------------

Ondertussen zal ik even Powermax en memtest downloaden! :thumb:

Het enige dat ik daar durf op te antwoorden is deinstalleer je antivirusprogramma en voer dan nog is een nieuwe installatie uit.

ik startte gister mn pc op en hij deed helemaal nix meer. ik denk zelf dat exporer.exe niet goed meer werkte ofzow want de bureubladiconen en de startbalk werden niet geladen terwijl explorer.exe wel draaide. Zelfde in veilige modus. dus toen was ik het echt zat he. XP pro SP1 opnieuw geinstalleerd en windows partitie geconverteerd naar NTFS. Het loopt weer gweldig! bedankt voor de hulp iedereen.! :thumb:

Offtopic:

Warning: Too many connections in /opt/guide/www.helpmij.nl/HTML/forum/admin/db_mysql.php on line 39

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /opt/guide/www.helpmij.nl/HTML/forum/admin/db_mysql.php on line 39

There seems to have been a slight problem with the database. Please try again by pressing the refresh button in your browser.

An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

tis hier druk ;)

Ik weet niet of je het probleem al hebt gevonden. Maar hier heb je misschien wat aan. Wij hebben een tijd geleden een computer gekocht. Na 2 maanden viel dat ding steeds uit. We hebben de computer door van alles en nog wat laten nakijken. Maar niemand wist de oorzaak van het uitvallen van de computer. Wat bleek dus, de koeler (ik heb ff geen idee hoe dat ook alweer heet) was niet goed. Daardoor werd de computer te warm en werd de computer uitgeschakeld door een beveiligings progamma. Wij hebben nu een nieuwe koeler gekocht. En de computer doet het weer. Waarschijnlijk was de koeler al heel zwak toen wij de computer kochten.

VinceStar,
Ik ken dit probleem omdat ik dit ook probeerde op te lossen op de pc van een vriend, maar wat ik ook deed hielp niet. Ik heb toen ook de pc moeten formatteren en xp opnieuw moeten installeren voor die persoon.
Dit probleem valt niet op te lossen zonder de pc te formatteren.
De blauwe schermen die je erbij krijgt zijn ook veel te algemeen en vaag.

Geplaatst door saldos
VinceStar,
Ik ken dit probleem omdat ik dit ook probeerde op te lossen op de pc van een vriend, maar wat ik ook deed hielp niet. Ik heb toen ook de pc moeten formatteren en xp opnieuw moeten installeren voor die persoon.
Dit probleem valt niet op te lossen zonder de pc te formatteren.
De blauwe schermen die je erbij krijgt zijn ook veel te algemeen en vaag.
Bij ons hielp formatteren niet. We hebben alle windowsen boven de 98 eropgehad en niets holp. Was echt de koeler, maar het was niet te zien dat de koeler beschadigt was.

Geplaatst door poema

Bij ons hielp formatteren niet. We hebben alle windowsen boven de 98 eropgehad en niets holp. Was echt de koeler, maar het was niet te zien dat de koeler beschadigt was.

Ja poema,
Daar heb je zeker gelijk in. Dit probleem kan namelijk ook hardware matig zijn.
Daarom moet je in zo een geval eerst formatteren en xp opnieuw installeren en als je het daarna nog steeds hebt dan weet je dat het hardware matig is.
Meestal is het dan de voeding, maar het kan ook andere hardware zijn zelfs. MEt andere woorden: het kan alles zijn.

Geplaatst door saldos

Ja poema,
Daar heb je zeker gelijk in. Dit probleem kan namelijk ook hardware matig zijn.
Daarom moet je in zo een geval eerst formatteren en xp opnieuw installeren en als je het daarna nog steeds hebt dan weet je dat het hardware matig is.
Meestal is het dan de voeding, maar het kan ook andere hardware zijn zelfs. MEt andere woorden: het kan alles zijn.
jah het was de voeding (niet de koeler :rolleyes: )... maarre dit topic is al heel oud, dus ik denk dat diegene dat allang gedaan heeft :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan