Pc valt uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een raar probleem. Mijn pc valt soms na een paar minuten helemaal uit. En dan wordt de pc niet herstart. Wil ik deze dan weer aan krijgen moet ik eerst een paar minuten het knopje van de voeding uitschakelen. Daarna gaat ie weer aan maar dan valt ie eigenlijk steeds sneller uit.

Wat ik al gedaan heb is t volgende:

Nieuwe voeding erin gedaan. Temperatuur van de pc getest, maar die is constant 55 graden(cpu temp). Uitvallen van de pc doet hij ook in de bios.

Verder weet ik t niet meer. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg
Dave

:confused: alle stekers/kabels wel goed aangedrukt,geheugen misschien los gaan zitten,maar dat zal je wel goed hebben zitten!

Komt op mij over als een probleem met je videokaart!

Kijk eens onder SYSTEEM INFO of er probleem zijn of conflicten.

Geen conflicten. Maar hij doet t dus ook in de bios dat vind ik zo vreemd.

Als de Bios instellingen uitvallen zou ik zeggen het Batterijtje is leeg,maar ik heb nog nooit gehoord dat hierdoor de pc uitvalt.

Wat zijn de laatste dingen die aan het systeem hebt toegevoegd hardware/software

Bios instellingen heeft t niets mee te maken. Als ik em een 10 tal minuten laat staan in de bios valt de pc ook uit.

Ik heb nu wat anders opgemerkt. Ik heb net 20 min. geinternet en wat andere dingen gedaan ermee ging allemaal prima. Toen ging ik t spel Farcry opstarten en bij t vrij heftig laden van t spel viel de pc uit. Ook als ik soms ga printen of bv 5 internet site's tegelijk open valt ie weleens uit.

Sorry hardware matig is er niets veranderd. Software ligt t ook niet aan. Maar wat ik nog wel moet vertellen afgelopen mei is mijn moederbord cpu memory vga hdd vervangen en heeft tot 2 weken geleden prima gedaan.

:confused: nou dat wordt er niet makelijker op,dit is zoeken als speld in een hooiberg,er onstaat een confilkt en dat kan door warmte,hardware of software veroorzaakt worden.

Zo komen we er niet.

ga anders over op systeemherstel naar 2 weken geleden.
of draai windows er nog een keer overheen.

Als er geen belangrijke data opstaat,zou ik er dan voor kiezen,op alles eraf te gooien en de schijven opnieuw te partitioneren,om softwarematig alles uit te sluiten.

Zo te lezen heb je eigenlijk bijna alles al vernieuwt.
Is er niets mis gegaan met de vervanging van de componenten?
De processor is goed gemonteerd (koelpasta, ed).

@marcel bosveld
Ik dacht dat je windows wel kon wegstrepen.
De pc vertoond het euvel ook tijdens het draaien in het bios.
Zou naar mijn weten dus niets met een besturingsysteem te maken moeten hebben.

Inderdaad een speld in een hooiberg.

moederbord
cpu
memory
vga

1) 1 van deze vier zal de oorzaak zijn denk ik, harde schijf niet, want hierdoor valt een pc niet uit, tog niet in de bios. voor je memory: gebruik eens memtest: geeft deze fouten, stop je ander geheugen in:) dan zal het probleem wrs opgelost zijn. geeft deze geen fouten, dan kunnen we deze ook al wegstrepen.

2) vga: indien mogelijk eens kijken of er een onboard videokaart is op je moederbord en deze dan gebruiken.

3) cpu en moederbord heb ik geen oplossing voor(voorlopig):confused:

probeer de eerste twee eens, bieden deze geen uitkomst(of is het bij de tweede bijvoorbeeld onmogelijk) kunnen we al wegstrepen:cool:

ben je overigens zeker dat deze hardware compatibel is met elkaar?? kun je eens je specs geven?

gegevens:

asus a7v8x-x
athlon 1600
2156mb ddr2100
geforce4 mx4000 64mb agp

memory en vga vervangen dit maakt niets uit.

ik denk aan het moederbord... alleen niet zeker(heel misschien cpu, maar ik denk dat hij dan gwn niet opstart)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan