PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

aughuet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Weer eens een ander probleempje.

Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht, alleen géén nieuwe hard disk.
Een 40Gb harde schijf met werkende Windows XP e.d. heb ik nog.

De hele kast heb ik in elkaar gezet en de harde schijf aangesloten.
Nu start de pc op, en op het moment dat hij van de harde schijf moet beginnen met laden flikkert het beeld een paar keer, en herstart de pc.
Ik heb al vele jumper-settings geprobeerd, en de harde schijf (ATA) is verbonden aan een blauwe 'connector'.
De monitor is aangesloten aan de vga-poort op het moederbord.

Wat kan het probleem zijn?

Je Oude XP accepteert alle nieuwe hardware niet,je zal Xp er nieuw op moeten zetten

Ik vrees dat er niets anders zal opzitten dan je oude HD te formateren en XP terug installeren. Op je oude HD staan namelijk de hardware configuraties op van je oude PC, maar die werken niet met je nieuwe PC.

Als de boel heel vlug vast loopt, kan het de jumper op de achterzijde van de drive zijn [master/slave], maar verder gaat dit gewoon helemaal niet werken omdat géén van de .ini [opstart]bestanden zijn bestemming vindt... de hele omgeving is veranderd, andere processor, andere video andere systeemapparaten... die andere drivers nodig hebben, kortom dit werkt [met XP] gewoon helemaal niet.... het programma kan gewoon niks vinden van z'n "oude omgeving" en dit veroorzaakt een "fatal error" waardoor de pc opnieuw probeert op te starten...

Remedie: Format C: en alles opnieuw installeren.... of... andere drive kopen, daar windows op zetten en deze als "schijf erbij" gebruiken, dan gaat er niets van je bestanden verloren...

Bedankt voor de antwoorden :)

Klinkt erg logisch, ik heb er niet echt bij stilgestaan dat de veranderde hardware zo'n invloed had.
Had meer het idee dat XP alles automatisch zou herkennen. Maarja, Windows wordt natuurlijk niet eens gestart als de problemen er zijn...

Het is niet mijn pc, en ik zou graag alles zo exact mogelijk erop willen houden (bestanden, mijn documenten, desktop icons, wallpaper etc.)

Zijn daar goede manieren voor?

Zoals ErpCity al aan gaf. Nieuwe HD, daarop XP en oude HD al slave zetten in de PC. Nu kan je dokumenten ed.... overzetten Naar je nieuwe HD.

Geplaatst door vanzwam
Zoals ErpCity al aan gaf. Nieuwe HD, daarop XP en oude HD al slave zetten in de PC. Nu kan je dokumenten ed.... overzetten Naar je nieuwe HD.
Dus dat wordt handmatig alles weer overzetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan