pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Mole

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Berichten
15
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar de laatste tijd doet mijn pc erg verdacht. Hij valt te pas en te onpas uit en heeft dan enige tijd nodig om weer 'tot adem te komen'. Heeft iemand enig idee waaraan het kan liggen?
 
Geeft de Pc geen foutmeldingen?
Wat voor Pc praten wij over?
Wat doe je met de Pc,spelletjes of alleen algemeen gebruik?

Klinkt als een warmte probleem,heb je een videokaart erin zitten?
 
pc is: pentium 4 2.8 mhz met 512 ram

de pc geeft geen foutmelding (valt gewoon uit...) en kgebruik hem enkel voor algemeen gebruik (msn, word, surfen, films bekijken). Kgebruik de onboard grafische kaart
 
Als een Pc zomaar uitvalt is dat mestaal een warmte probleem,zou de kast even open maken en kijken of de ventilator van de voeding wel draait en blijft draaien?

Verder kun je even Everst binnen halen,een programma dat je even moet installeren om te kijken of er problemen zijn met de hardware en de temp in de Pc,dit programma is binnen te halen via http://www.marcelbosveld.nl/prog/everesthome220.exe
 
mijn CPU zit aan 91 ° C, dat klinkt niet goed, is dat aanvaardbaar, en zo niet, valt er veel aan te doen?
 
dat is idd erg warm en waarschijnlijk is dat het probleem, probeer je computer eens open te maken en hem schoon te maken, ongetwijfelt zit hij vol met stof, dus probeer de coolers stofvrij te maken etc.

ik had laatst ook dit probleem, en het echte probleem was dat er een kabel los zat waardoor de cooler niet goed functioneerde ofzo, maar weet niet of dat bij jou ook aan de hand is
 
dat is zo`n 40 graden te heet,niet goed dus!draait de ventilator van de voeding wel constant mee.
Heb je pc toevallig in een kast staan waardoor de pc de hete niet kwijt kan.
heb je een losse videokaart met ventilator niet van draait.

Maak de pc even op en kijk of er geen stof en vuil zit op de ventilatoren,zo ja deze schoonmaken.
 
Het kan ook aan je voeding liggen test hem even met voeding testen als je die hebt anders ga naar ict winkel en vraag als ze hem er aan willen hangen is zo gebeurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan