PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus33

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo,

Ik heb een PC 3 Ghz, 512 MB, XP Home met het volgende probleem: Hij valt spontaan uit. Vervolgens beginnen de lampjes van de beide dvd spelers om de beurt in een rytmisch tempo te knipperen.
Ik ben op dat moment genoodzaakt de PC met de schakelaar aan de achterzijde uit te schakelen.
Als ik hem meteen weer inschakel start hij op, na een seconde of 5 piept hij en gaat hij weer opnieuw proberen op te starten. Als ik een aantal minuten wacht alvorens hem in te schakelen start hij wel normaal op. Belangrijk om hierbij op te merken is dat ik dit probleem al een aantal maanden af en aan heb, maar ik heb de PC gister helemaal opnieuw geinstalleerd, hopende het hiermee opgelost te hebben , maar helaas.

Ik heb het laatste een update voor net framework 1.1 en wat updates voor me HP printer geinstalleerd, mischien enig verband hiermee? Heeft iemand enig idee?

Een zijdelings probleem wat ik ook heb is aangaande mijn monitor. Deze monitor geeft bij het opstarten aan: frequency out of range, change to 60 hz en ... resolutie.
De PC staat zo ingesteld en ik heb een aantal oplossingen geprobeerd, maar niets schijnt te helpen.
Ook apart hierbij is dat ik ook mijn TV aangesloten heb op mijn videokaart (ATI RADEON) en op de TV zie ik wel de normale opstartsequence op het beeld verschijnen, Bij het Windows welkom bericht switcht hij naar de monitor (fujitsu Siemens C17). Hieruit lijk ik te concluderen dat het probleem ligt bij de monitor ipv de videokaart of de driver, die vers is geinstalled.

Een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij enigzins kan helpen met voornamelijk het 1e probleem.

Hoi !

Opnieuw geinstalleerd, oke, maar ook schoongemaakt ?

Het klinkt als een temp. probleem.

Maak de kast es open en ontstof 'm eens voorzichtig !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Opnieuw geinstalleerd, oke, maar ook schoongemaakt ?

Het klinkt als een temp. probleem.

Maak de kast es open en ontstof 'm eens voorzichtig !

Greetz,

Harry.

Ah nee, dat heb ik nog nooit gedaan, wel van de buitenkant gestofzuigd. Hoe zit dat met de statische electriciteit. Moet ik als de kast open is constant iets metaal aangeraakt houden? Wil geen files kwijtraken ofzo

Ah nee, dat heb ik nog nooit gedaan, wel van de buitenkant gestofzuigd. Hoe zit dat met de statische electriciteit. Moet ik als de kast open is constant iets metaal aangeraakt houden? Wil geen files kwijtraken ofzo

Dat gebeurt denk ik niet, als je eenbeetje voorzichtig bent met de harde schijf/schijven kan er volgens mij niets gebeuren:)

Denk toch wel een probleem met je videokaart, haal hem er eens uit, kun je hem gelijk goed schoonmaken, en idd ook je processorkoeler.

Toch geen roker?

het beste is gewoon uit blazen met perslucht je kan dat kopen in de bettere elctronica zaak

ok heb de kast opengemaakt, aardig stoffig inderdaad. Heb de videokaart eruit gehaald en afgestoft. Wat betreft de fans, zie ik er twee, 1 aan de achterkant en 1 binnen in de pc.
Die aan de achterkant is vrij groot. De fan binnen in de pc is kleinert, ik wilde die wel los maken... alleen is daar iets merkwaardig mee, de schroefjes zijn van achter de fan naar voren geschroefd , dus ik zie aan de voorkant de ingedraaide schroeven. Ik kom er met geen mogelijkheid bij om ze los te schroeven.

Het frequency probleem houdt ook nog. Wat betreft het uitvallenis daar geen pijl op te trekken, want dit gebeurt gewoon uit het niets

Hierbij nog even een sensor rapport:

--------[ Sensors ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen:
Sensortype ITE IT8705F (ISA 290h)
Moederbordnaam Gigabyte 8SGXL

Temperaturen:
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 52 °C (126 °F)
Aux 44 °C (111 °F)
WDC WD2500JB-55EVA0 36 °C (97 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2192 RPM

wat is de normale temperatuur voor de CPU?

(...)
Als ik hem meteen weer inschakel start hij op, na een seconde of 5 piept hij en gaat hij weer opnieuw proberen op te starten.(...)

mmm, hij piept: is dat gewoon een piepje of zijn dat er meer? En zijn dat dan korte of lange piepjes? Dat kan een indicatie geven van de fout. De BIOS geeft dan piepjes. De hoeveelheid en de lengte van de piepje geven de fout aan.

mmm, hij piept: is dat gewoon een piepje of zijn dat er meer? En zijn dat dan korte of lange piepjes? Dat kan een indicatie geven van de fout. De BIOS geeft dan piepjes. De hoeveelheid en de lengte van de piepje geven de fout aan.

op dat moment is geeft hij 1 piepje en dan reset de pc zichzelf

De betekenis van deze beep is afhankelijk van het merk BIOS.
Op de site www.bioscentral.com vindt je info over de zgn beep-codes.
Uitleg over deze website vind je in deze Helpmij-topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan