Pc Valt Uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchcore

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
5
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, geinstalleerd en alles, custom build, maar soms valt hij zonder enige reden uit... ik heb geen idee hoe het komt, het is geen oververhitting of iets dergelijks, alsjeblieft iemand, geef mij een tip/oplossing over wat het kan zijn of hoe ik het kan verhelpen. Alvast bedankt

Nick;)
 
Antec midi tower Sonata III + earthwatts 500 Watt
S775 Asus P5K
Core 2 duo e6750 2.67ghz skt775 fsb1333 4mb cache boxed
2x 1gb ddrII-800 / pc2-6400 Brand 3rd
western digital serial Ata II 160 GB 8Mb udma 300
Pci-express GeForce 8600 GT 512 MB Club3D
 
Ik zou inderdaad eerst gaan voor oververhitting (mss enkel van de voeding, draaien alle fans?)
Waarschijnlijk een defect in de voeding, controleer ook eens alle spanningen. Als er een te groot verschil is komt je systeem evenwel onstabiel en sluit zich af uit veiligheid.

Start de computer erna weer op of blijft deze afgesloten? Heb je in de logboeken een eventuele fout gevonden van een verkeerd werkend programma?
 
Hij start wel weer gewoon opnieuw op, en waar kan ik me logboeken vinden? alle fans draaien gewoon, als ik me pc openmaak, is er niks warm ofzo, alles is gewoon koud, niet eens een beetje lauw ofzo... ik snap er echt niks van
 
Doet hij dit meteen erna? De logboeken zijn te vinden bij start > configuratiescherm > systeembeheer > logboeken

heb je de optie al afgevinkt om opnieuw op te starten na een ernstige fout? rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > geavanceerd > startop en herstelinstellingen > ter automatisch opnieuw opstarten afvinken

heb je dit al sinds het begin? Is je geheugen wel compatibel (niet te snel?) ?
 
Die automatisch herstarten stond al afgevinkt.

maar bij logboeken vond ik wel dit ergens tussen staan De Windows Security Center-service is gestart. mischien kan je daar iets mee? En er stond ook ergens dit: De Event Log-service is gestopt.
 
Niet zelf in elkaar gezet, dat heeft de winkel gedaan, wel zelf geinstalleerd enzo

en bij logboeken staan een aantal uitroeptekens met allemaal deze beschrijving: Updates to the IIS metabase were aborted because IIS is either not installed or is disabled on this machine. To configure ASP.NET to run in IIS, please install or enable IIS and re-register ASP.NET using aspnet_regiis.exe /i.
 
deze lijken mij niet de oorzaak;-)

anyway... ik veronderstel dat er een defect is aan je voeding, draag je computer binnen of als je zelfs zou kunnen "leen" een voeding:p antec heeft weeral een defect gevonden bij die earthpower's dusja, de uwe is waarschijnlijk van die foute band gerold... het probleem natuurlijk is...hoe bewijs je dat er iets mis is met je voeding...

het lijkt er mij op dat zij na onderzoek zullen tot dezelfde constatie komen en je dus je nieuwe voeding zult krijgen...hopelijk is het hiermee opgelost;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan