pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he een tijdje geleden kwam dit in mijn mailbox terecht van iemand die mij e-mail adres op het forum had gevonden, maaar verder nog nooit het forum had gebreukt.

Het bericht is als volgt:

Beste dj technics.
Hierbij zou ik graag een vraag willen stellen (weet niet of ik hier goed ben , ben er nl. voor de eerste keer)
Mijn pc valt op de raarste momenten helemaal uit...kan hem dan ook niet via de knop aan de voorkant weer aanzetten.
Nee ik moet hem van de stroom halen of de schakelaar die aan de achterkant zit uitzetten...en hem zeker een kwartier met rust laten.
Dit gebeurt soms wel 4 á 5x per dag...ook als ik helemaal niets aan het doen bent, als hij dus in de stand by staat , of als ik ergens iets aan het doen bent dan valt hij ook gewoon weg.
Moet er wel bij zeggen dat niet alleen het beeldscherm wegvalt ,maar dat de hele computer uit gaat.
Kunt u mij aub met dit probleem helpen.
Vriendelijke groet ...Joke Fraterman

ik heb hem al terug gemaild dat ik denk dat zijn voeding het laat afweten en dat ik het bericht op het forum zou posten

waarschijnlijk zijn er nog meerdere oorzaken en kunnen julie hem verder helpen

bedankt

dj technics

FF schoonblazen lijkt mij een goed begin.
Wordt dit eigenlijk wel gelezen?

een nieuwe voeding kost (minimaal 25 € dat is toch niet zo veel)

is openschroeven kan ook maar dat weet niet hoe

heb hem ook al verteld dat hij zijn voeding moet open doen of een nieuwe kopen maar een voeding krijg je zomaar ni open :(
voor ik hem een nieuwe voeding laat kopen wil ik eerst 99,99% zeker zijn dat het dan is opgelost.

ik kan ook geen andere rede verzinnen maar toch effe zeker zijn

dj technics

Joke lijkt mij een vrouw

HAAR computer kan natuurlijk ook wel te warm worden en daarom uit gaan.
Koelt ie nog wel?

laat haar even een rapport draaien met pc wizard: ik wil wel eens weten over wat voor pc we praten.

Ik zou gezien de problemen denken aan een voeding probleem, of een moederbord-probleem (condensator). Probleem 1 is zo opgelost, probleem 2 niet.
Dit soort problemen zijn zelden met zekerheid op te lossen, zonder iets te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan