pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
hallo,

ik heb een pc en als ik die opstart dan start hij gewoon op en kan ik alles doen, maar na een tijdje( beetje willekeurig) uit. en als ik dan weer opstart valt ie weer uit. ik moet dan ongeveer een uur wachten tot hij weer gewoon opstart. ook als de pc aan is en ik re start doe dan valt hij ook uit.

iemand een idee?

mvg
michel
 
probeer is met een programma zoals hwmonitor of iets degelijks de temperaturen uit te lezen. Als je processor bijvoorbeeld te warm kan die uitvallen.
 
dat heb ik al geprobeerd, maar hij wordt niet te warm. ook al koeler extra geplaatstt en kast open gehad, en temperatuur gemeten maar was rond 40-50 graden met stres. lijtk me niet dat hij daar van uit valt.
 
Hoi,

welke hardware heb je en welke voeding en hoeveel watt is die?

Modag
 
nvidia geforce 6700, voeding is 400 watt merk weet ik nie staat er nie echt op. cpu is AMD Sempron 2800+, verder zit er niet echt iets in.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Is de koeler van de videokaart ook stofvrij het lijkt toch een temperatuur probleem. of is de voeding een beetje stoffig.

Modag
 
heb de pc al helemaal schoon gemaakt.
ik kan de voeding uit elkaar draaien en daar kijken.
 
kheb de temps gemete van me cpu, zijn best wel hoog rond de 50-55 met heel veel dingen aan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Nou uit elkaar draaien gaat wat ver maar kan je hem niet met schoon blazen met een busje lucht of zo.

Modag
 
kheb hem al uitelkaar gehaad :D
zat niet zoveel stof in.

cpu zit rond 50 graden ofzo met stress me video kaart wordt wel heel erg heet. rond 85 graden.
 
Hoi,

Ja dan zou het daar wel eens aan kunnen het hoeft niet maar hij wordt wel steeds warmer ik gok daarop .

Modag
 
wat kan je doen aan de temps van je video kaart? zit geen koeler op, kan ik gewoon een koeler aan de achterkant van de pc plaatsen? is dat voldoende of...?
 
Hoi,,

Ik zou met de pc open draaien en als je dan tafel ventilator hebt of zo en die even die richting op zetten en kijken of het dat wat beter gaat.

Modag
 
Hoi,

Zeker lol ,heb je nog wel een case fan misschien dat je die er dan kan laten bazen richting videokaart.

Modag
 
na wat googelen zag ik dat je videokaart gekoeld wordt door alleen een heatsink? je kant met wat tie-rips voorzichtig een 8cm of kleiner proberen te monteren. Maar dit zou ik indd. even proberen met een tafelventilator of iets dergelijks voor dat je gaat knutselen.
 
wat is een heatsink als ik vragen mag?
en wat moet ik met tie rips monteren, een koeler op de video kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan