PC Valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luca981

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Hallo,

heb een probleem. Telkens als ik fullscreen game (Far Cry 3 en alle andere high end games) valt mijn pc zomaar uit. Dit gebeurt niet als ik het beeld aanpas naar de helft van het beeldscherm. De PC geeft nog wel licht en de fans blijven draaien maar ik heb dan zwart beeld en de monitor gaat dan op stand by.
Is dit overheating of ligt dit aan de PSU of toch iets anders?

Specs:
AMD FX-6300
MSI TwinFrozr 7870 HD
Gigabyte moederbord (weet de precieze naam niet)
Coolermaster GX Lite 600 W <- PSU
8GB DDR3
Seagate barracuda 1TB

Alle hulp is welkom!

Dank u.

Zijn je videokaart drivers up-to-date? En voel tijdens het gamen eens aan je pc en laat een programma even kijken naar de temp (zoals speedfan). Als dat het is kun je (als het een pc is) betere koeling kopen of (bij pc en laptop) eens wat stoffen in je pc!

Zijn je videokaart drivers up-to-date? En voel tijdens het gamen eens aan je pc en laat een programma even kijken naar de temp (zoals speedfan). Als dat het is kun je (als het een pc is) betere koeling kopen of (bij pc en laptop) eens wat stoffen in je pc!

Drivers zijn up-to-date En de temps bij farcry3 fullscreen ligt bij CPU 45-55 en GPU 60-65. (alles stock gekoeld en GPU fan 100%)

Wat voor een beeldscherm heb je? Gebeurd het ook als je video's op fullscreen gaat bekijken?

Wat voor een beeldscherm heb je? Gebeurd het ook als je video's op fullscreen gaat bekijken?

Nee, alleen high end games gebeurt het. Bijvoorbeeld NFS The run kan ik gewoon 1080p spelen zonder lagg of iets.

Edit: Heb een Iiyama Prolite 2480HS 24"

maar je moet weten wat de temp is bij het uitvallen, dus even verplicht een uurtje gamen :P . kijk dan om de 15 min de temp even na, zodat je weet hoe warm die is bij het uitvallen

Dat weet ik bij uitval is de GPU NIET hoger dan 65 en CPU niet hoger dan 54.

ow oke. Ik had dat vroeger ook wel eens met mijn pc, maar dan stopte de game ook. Misschien eens een keer gamen zonder de kast om de pc en zorgen dat je pc niet te ditch tegen muren/kasten etc. staat

ow oke. Ik had dat vroeger ook wel eens met mijn pc, maar dan stopte de game ook. Misschien eens een keer gamen zonder de kast om de pc en zorgen dat je pc niet te ditch tegen muren/kasten etc. staat

bij mij valt alles uit behalve de Fans en Lichten althans dat denk ik want dat is het enige wat ik hoor en dan zwart beeld. En zal het eens proberen met die kasten.

nee, maar als je gpu te warm word houd die er mee op. de rest werkt natuurlijk wel door!

Ik weet het niet zeker hoor, maar als je pc het beter doet met een open kast en een betere plek dan wel.

Gebeurd het alleen bij Need For Speed the Run? Het is wel raar dat de fans en verlichting blijven branden anders zou ik aan de combinatie videokaart/voeding denken. Alleen de videokaart is het ws. niet want dan zie je rare strepen op het beeld en hoor je soms een harde piep uit de moederbordspeaker komen. Dat heb ik met een oude pc wel eens bij een voor hem te zwaar spel gehad, maar dat gaat heel anders. Het lijkt wel of jouw monitor automatisch op stand-by gaat, hoe staan de stand-by instellingen van de monitor ingesteld? Volgens mij kan je e.e.a via het menu van je monitor instellen.

Gebeurd het alleen bij Need For Speed the Run? Het is wel raar dat de fans en verlichting blijven branden anders zou ik aan de combinatie videokaart/voeding denken. Alleen de videokaart is het ws. niet want dan zie je rare strepen op het beeld en hoor je soms een harde piep uit de moederbordspeaker komen. Dat heb ik met een oude pc wel eens bij een voor hem te zwaar spel gehad, maar dat gaat heel anders. Het lijkt wel of jouw monitor automatisch op stand-by gaat, hoe staan de stand-by instellingen van de monitor ingesteld? Volgens mij kan je e.e.a via het menu van je monitor instellen.

Nee het gebeurd juist niet bij NFS the Run. Maar als de PC uitvalt dan beginnen de fans ook veel harder te blazen. En licht niet aan de monitor, stand-by instellingen staan daar op uit alleen als hij geen signaal heeft.

toevallig het systeem overgeklocked?
dit klinkt als een probleem met de PSU die niet mee wilt werken

staat Reboot on crash uit? zo nee zet deze dan uit wellicht is er een blau scherm dat je niet te zien krijgt hierdoor
dit zul je in de bios moeten doen

toevallig het systeem overgeklocked?
dit klinkt als een probleem met de PSU die niet mee wilt werken

staat Reboot on crash uit? zo nee zet deze dan uit wellicht is er een blau scherm dat je niet te zien krijgt hierdoor
dit zul je in de bios moeten doen

Systeem is niet overclocked en reboot on crash staat uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan