PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurturk

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
127
Goedenavond mensen,

ik heb 2 weken geleden een nieuwe GTX780 in mijn computer gestoken, deze doet het perfect!
nu heb ik sinds 3 dagen last van een pc die de hele tijd uitvalt, dit komt hoogstwaarschijnlijk door crashende audio drivers, dit omdat Nvidia iedere keer zijn eigen audio driver installeert!
Iedere keer als ik mijn computer opnieuw opstart installeert hij opnieuw die audio drivers waardoor mijn computer na ongeveer 10 minuten spelen crashed.
iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat Nvidia stopt met het installeren van die audio drivers die ik niet wil?

MVG,
Thom
 
dankje voor de snelle reactie !

0x8000000000000002
Untitled.jpg
zie ik staan
 
Welk merk en wattage voeding zit erin?

En had je ook die code van who crashed?
 
nogmaals dank voor de snelle reactie

750 watt corsair voeding,

en who crashed ziet alleen crashes van 9-9-2013 van een programma die al is verwijderd nu.
 
Dus nog geen crash gehad na de install van dat progje.

Via start, zoeken en eventvwr.msc kun je bij systeem ook wel achterhalen wat de oorzaak is.

Je zegt dat het bij gamen gebeurt, wat is dan de temp van de GPU?
Helaas kun je niet de temp van de vram zien.
http://www.filehippo.com/download_speccy

En is de airflow in die kast wel goed?

Overigens hoef je hier niet te bedanken, mensen helpen of niet.;)

Lijkt mij sterk dat het door de HD audiodriver komt, overigens.
 
Ik had dit laatst ook met mijn NVIDIA Geforce 610M. Die NVIDIA HDMI audiodriver crasht, máár mijn laptop sloot niet af o.i.d.. Ik kon de crashes wel zien in het Windows Logboek (eventvwr). Ik loste mijn probleem op door de laatste beta drivers te installeren (die 331.40). Die 327.23 vind ik niet erg stabiel, maar die 331.40 wel. Voor jouw videokaart kun je de NVIDIA driver versie 331.40 hier vinden: klikkerdeklik!
 
mijn temps zijn allemaal goed goede airflow en dergelijke, dat is het probleem niet.

kan het zijn dat mijn voeding dood aan het gaan is ?

ik heb overigens de latest beta video drivers voor mijn videokaart via Geforce experience programma
 
Hoi,

Je hebt de kaart pas heb je de oude nog en welke was dat anders nog eens met die gamen blijft hij aan dan denk ik dat het niet aan de voeding ligt
 
Laatst bewerkt:
hoi,

dat is jammer maar hiermee had je geen uitval?
 
Untitled1.jpg

dit zijn de errors

ik las iets over dat het crashende drivers kunnen zijn of een voeding die zn loodje gaat leggen
 
Hoi,

Dan zal de voeding ook niet stuk zijn. Nu zie ik dat je bureaublad vol staat heb je al eens eens schone installatie overwogen je bent zowiezo van merk veranderd daar alle drivers van weg?
 
ja heb ik pas gedaan, ik heb de drivers verwijderd via het verwijder programma in configuratie scherm, is dat goed genoeg ?
 
Hoi,

ik weet niet hoe de andere hierover denken maar zelf doe ik met andere hardware wel een schone installatie ben altijd bang dat er nog ergens iets blijft staan maar wacht even hoe andere hierover denken. En niemand in de buurt waar je je 780 even kan proberen?
 
nee niemand waar ik het kan proberen, bedoel jij trouwens dat ik ook weer mijn windows er af gooi ?
 
voor de kaart wisseling? jammer dat je niet even dichterbij woont hier draait ook een 780
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan