PC valt vaak uit en muis bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
240
Mijn probleem is hetvolgende :

Wanneer ik de cd-rom van fifa 2003 of 2005 probeer te spelen (gekochte versies) valt m'n pc ofwel volledig uit, ofwel gaat hij naar het bureaublad. Terwijl hij uitvalt en weer vanzelf opstart bevriest de muis vaak bij het blauwe welkomstscherm. Wanneer ik probeer om programma's als spybot te gebruiken bevriest de cursor ook in vele gevallen. Net hetzelfde als defragmentatie van de schijf, dan blokkeert ie ook regelmatig. Wanneer ik cd's brand via de Windows Media Player (versie 10) stopt hij ongeveer halfweg het 'converteren'. Eens hij begint aan 'kopieren' blokkeert hij evenwel nooit. Kan iemand me zeggen hoe ik dit euvel kan verhelpen ? Ik gebruik AVG anti-virus. Wanneer ik fifa speel zet ik 'm uit maar toch helpt het niet. Nog één rariteit : muiscursor blokkeert soms zelfs als er geen enkel venster openstaat! Dus enkel op het bureaublad! Er verschijnen dan wel 2 icoontjes van AVG in de taakbalk maar alles zit volledig vast.
 
Probeer dit eens Rechter muis deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen en hier het vinkje weg nemen bij deze computer opnieuw opstarten.
Ipv opnieuw opstarten krijg je nu een blauw scherm met een foutmelding en deze foutmelding post je hier.
 
misschien domme vraag: maar het is tog wel windows xp dat je hebt hé?? want dit heb ik vaak bij windows 98. en als je 98 zou hebben heb je de verkeerde videokaart driver geinstalleerd.(zeg het me als het al vermeld staat en dat ik erover heb gelezen)
 
Ik heb windows xp zoals ik al eerder aangaf. En wat heb jij dan gedaan om het probleem op te lossen?
 
dat ik teveel ram heb voor 98... xp draai ik perfect. maar wat zijn de temperaturen van je pc?
 
Geplaatst door maikel9
Probeer dit eens Rechter muis deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen en hier het vinkje weg nemen bij deze computer opnieuw opstarten.
Ipv opnieuw opstarten krijg je nu een blauw scherm met een foutmelding en deze foutmelding post je hier.


Heb je de foutmelding al gehad??
 
Dat wordt typen.
Zonder de info die in de bsod staat wordt het niets ben ik bang.
 
Geplaatst door tclaesse
Ja, een hele waslijst : bios, virtueel geheugen...

Dan zal je iets meer moeite moeten doen dan nu en wat foutmeldingen typen hier.
 
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren :

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen start de computer opnieuw op.

Technische informatie :

*** STOP : QXQQQQQQ8E QXCQQQQQQ5, QXBFAGA89F,QXF4561B7QXQQQQQQQQ

*** nv4_disp.dll – Address BFA 6A89Fbase at BF9D3QQQ, Datestamp 3d6ff583

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan