PC valt weg naar blue screen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jtr

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Goedemiddag,

Ik had dan eindelijk mijn pc gekregen via een vriend, blij dat ik was, nu sluit ik em thuis aan en kom tot de conclusie dat die het heel af en toe ff een half uur doet, en vervolgens wegvalt naar een blue screen.. Ik heb geen idee wat te doen, maar om het makkelijk te maken zal ik ff de gehele tekst typen wat ik te zien krijg:

''Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet. Dan moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Voer een systeemdiagnose uit met de software van de hardwareleverancier. Voer met name een geheugencontrole uit en zoek naar geheugenfouten of niet werkend geheugen. Verander eventueel van beeldchermadapter.

Verwijder onlangs geinstalleerde hardware en stuurprogramma's of schakel deze uit. Verwijder onlangs geinstalleerde software of schakel deze uit. Start de computer opnieuw op. Druk op F8 voor de geavanceerde opstartopties en selecteer de veilige modus als hiervoor de veilige modus nodig is.

Technische informatie ( mogelijk in het Engels ):

*** STOP: 0x0000007F ( 0x00000008,oxF7717D70,0X00000000,0X00000000 )

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulp.''

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben echt helemaal gek aan het worden van mijn computer. Ik hoop op een spoedig en positief antwoord !!:thumb:

Dowload dit tooltje en vertel eens wat er allemaal in de pc zit, zoals bijv.
- naam en type videokaart,
- naam en hoeveelheid geheugen,

De pc start vooralsnog niet op, dus ik kan niet precies achter de gegevens komen. Maar via de setup ( F2 ) ben ik hier achter gekomen.

Processor Type : Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.00GHZ
Processor Speed: 3000MHZ
Cache Size: 2048 KB
Total Memory: 2048 MB

Ik heb geloof ik een NVIDIA Geforce kaart en het totale geheugen ligt zeker rond de 100 GB...

Is er nog iets anders wat ik kan doen ?

Het geheugen is mogelijk 2 giga ? Gelet op Total Memory: 2048 MB.

Wacht tot je een keer wel mag opstarten. Download en installeer die tool en verstrek zoveel mogelijk informatie.

Ik ben er doorgekomen, hier komt de info:

Moederbord: Niet nader omschreven 775i48
Chipset: Intel i865PE
Processor: Intel Pentium 4 630 @ 3000 Mhz
Fysiek Geheugen: 2048 MB ( 2x 1024 DDR-SDRAM )
Videokaart: NVIDIA GEFORCE FX 5200
Harde schijf: ST3160021A ( 160 GB )
DVD-Rom Station: Pioneer DVD RW DVR-107D
DVD-Rom Station: Sony DVD-Rom DDU1612
Monitor Type: MD6155AH-17 inches
Monitor Type: Niet nader omschreven
Netwerkkaart :Intersil Americas Inc (Was: Harris Semiconductor) PRISM GT 802.11g 54Mbps Wireless Controller
Netwerkkaart :Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Versie 9.0c (mei 2008)

Dit is alles wat er staat !!

Dan tot slot nog 1 vraag voordat we wat mij betreft met troubleshooting kunnen beginnen.
Ga eens naar configuratiescherm, apparaatbeheer en vertel of je "vreemde" dingen in apparaatbeheer ziet?

Alles ziet er heel gewoon uit, geen gele uitroeptekentjes en dergelijke...

Ik zoek mij inmiddels de krampen maar kan de combinatie 775i48 met chipset Intel i865PE zo gauw nog niet vinden. Ik kom elke keer bij een Asrock mobo uit (775i48) maar in combinatie met die chipset loop ik dan vast.

Whatever..............

Trek 1 van de twee geheugenmodules er eens uit en kijk wat de pc dán doet. Nog steeds BSOD's? Dan de andere module eruit en de eerste erin. Wat doet de pc nu?

[edit] BSOD = Blue Screen Of Death [end edit]

Laatst bewerkt:
Euh, ik ben niet heel goed met computers, ik heb geen idee wat ik moet doen??? :eek:

Ok, een geheugenreepje verwijderen is een redelijk simpele actie. Kast los maken, op zijn zijkant leggen en 1 van de twee geheugenreepjes verwijderen.
Dit doe je door de plastic klipjes aan het eind van de module weg te klappen, daarna veert de reep iets omhoog en kun je 'm eruit halen.

Zorg dat je vooraf even de radiator van je verwarming hebt vastgepakt zodat eventuele statische lading weg kan vloeien. Ben je statisch en je raakt het mobo aan dan kun je het moederbord kortsluiten / opblazen.
Dan is wel gelijk je probleem opgelost : nieuw moederbord nodig...............

Laatst bewerkt:
Euh, dat klinkt me ff te gevaarlijk. Ik denk dat ik iemand ga inschakelen die er meer vanaf weet dan mij, want als ik het doe dan mol ik die hele pc heb ik het gevoel.

Maar toch alvast bedankt !!

En mocht dat de oplossing zijn, heb ik dan de helft minder geheugen ?? :eek:

Ja, maar dan weet je waar het probleem zit en dús kun je voor een tientje of 2 een nieuw geheugenreepje kopen ('als dat het probleem zou blijken te zijn)

Ik heb de geheugenstrip eruit gehaald, maar het probleem doet zich nog steeds voor..

Heeft iemand nog andere ideeën???

Nee haha,

Dat probeer ik morgen dan ff uit !!
Dus, houd dit topic in de gaten als je wilt morgen, alvast bedankt !!

:p

Hoeft niet, de Helpmij stuurt automatisch bericht áls er een nieuw bericht is geplaatst.

Ik heb het geprobeerd met de geheugenkaart maar ook dat helpt niet.. ( heb ze beiden apart geprobeerd ).

Wat ik wel niet heb gemeld hier is dat ik als de pc wel even opstart er sowieso een of andere logboekfout komt, namelijk:

''Het systeem is hersteld van een ernstige fout.

Er is logboekvermelding van deze fout gemaakt.

en dan nog dat verhaaltje dat je het kan verzenden naar microsoft, wat ik al meerdere malen heb gedaan. Maar klik ik op niet verzenden, dan blijft die melding constant terug komen.

Hopelijk wordt de oplossing snel gevonden, want ik word er gek van.. :thumb:

Áls apparaatbeheer geen bijzonderheden laat zien én je hebt geen "vreemde' software op je pc gezet (je moet zelf "vreemd" invullen........) dan kun je ook denken aan een niet geheel defect geheugenreepje, een stervende voeding en ja, eigenlijk nog veel meer. Toets in Google eens in "memtest" en download een tooltje om het geheugen van je pc te testen.

Laatst bewerkt:
Maar het probleem is, dat die pc alleen opstart en dan die ''ernstige systeemfout'' aangeeft waarna hij vervolgens naar die blue screen gaat.. Dus ik heb geen kans om ff niet bestandje te downloaden en die controle uit te voeren want dan gaat die naar die blue screen..

Ik heb een probleem met dezelfde symptomen als mijn computer op internet gevonden, het enige probleem is dat mijn engels niet goed is en ik geen flauw idee heb wat de oplossing is wat daar staat. Zie de volgende site:

http://support.microsoft.com/kb/822789

Hopelijk kan iemand me op weg helpen ??

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan