PC valt weg naar blue screen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voordat ik de samenvatting voor je vertaal, welke virusscanner zit op je syteem? Als het namelijk niet Symantec AntiVirus of Norton AntiVirus is, geldt de genoemde oplossing niet voor jou.

Laatst bewerkt:
Dan is dat niet mijn oplossing, ik heb namelijk de AVG Anti - Virus Free...:shocked:

Ik heb overigens de memtest bijna 2 uur laten draaien en hij heeft 0 errors gevonden..
Dus daar is ook alles goed mee, dus we gaan maar weer verder met troubleshooting?? :confused:

Jij hebt gewoon pech dat dit een vrij algemene stopfout is. Het kan dus van alles zijn.

Probeer eens te starten terwijl je continue de F8 blijft indrukken, pc uitzetten, weer aanzetten en dan 3x per seconde op de F8 drukken totdat de veilige modus start.
Als dat lukt (veilige modus) dan naar apparaatbeheer gaan en kijken of daar rare dingen te zien zijn.

Ook handig om te checken is de hoeveelheid stof.
Je hebt de geheugenreepjes gewisseld en dat was moeilijker dan gewoon met je ogen kijken naar de : processorventilator, videokaart(ventilator), koelingsventilator, (hoe ziet de achterkant van de pc eruit? Zit die helemaal dichtr met stof).
Als jij op één of meerdere apparaten zoals hiervoor beschreven een echt dikke laag stof tussen de ventilatorbladen ziet zitten, moeten die gereinigd worden.

Daarnaast kan ook de voeding aan het sterven zijn. Daarvoor zal je even hulp van een deskundige in moeten roepen. (pc naar de winkel meenemen)

Laatst bewerkt:
Zoals verwacht zijn er geen problemen bij het apparaatbeheer, alles werkt correct zegt die. En ook qua stof is er niks te klagen aangezien er weinig tot geen stof binnen in de kast zit.

Is het dus waarschijnlijk een probleem met het moederbord, want dan kan ik denk ik wel eens pech hebben dat de pc het helemaal NIET meer gaat doen of het moet al een duur grapje worden ofzo?? :(:(

Lijkt mij meer met processor/moederbord te maken te hebben.

@Pasja misschien zou hij zijn pc naar een pc-winkel kunnen brengen om hem daar te laten testen op kapotte/beschadigde hardware ; wat vind jij hiervan?

Laatst bewerkt:
Ik heb nou al van alles geprobeerd, maar hij gaat nu ook niet meer aan voor even. Dus hij gaat gewoon meteen naar die blue screen :(.

Ik ga dan toch maar de pc wegbrengen naar iemand die er meer verstand van heeft.. :confused:

Ik heb trouwens aardig wat stof gevonden onder dat ''proppellertje, dat ding wat zo snel ronddraait.. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken??

Afhankelijk van welk fannetje je bedoelt. Sommige kun je als leek heel gemakkelijk losschroeven en daarna met een wattenstokje reinigen, andere weer niet.

Wegbrengen is idd. een optie en zal uiteindelijk ook wellicht wel moeten, maar dat kost centjes. De simpele goed zelf te controleren dingen kosten niets.

Eventueel als alle zelfcontroles uitgeput zijn een format C om kosten te voorkomen. Het zou eeuwig zonde zijn de pc weg te brengen en het uiteindelijk een wat dieper liggende en niet zelf eenvoudig op te lossen Windows / driverprobleem blijkt te zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenop zit een rondje met een Intel sticker erop..

Ik probeer nu door het ''propellertje'' de stof weg te halen, maar of dat de oplossing is...
Lijkt me stug eigenlijk... :confused:

Beste Pasja en anderen die mij hebben geholpen :rolleyes:,

Ik heb jullie raad maar opgevolgd en mijn computer weggebracht naar een expert. Daar kwamen ze tot de conclusie dat mijn harde schijf kapot was. Helaas dus van mijn 160 GB, ze hebben een vervangende erin gezet van maar 80 GB maar het probleem is nu tenminste gevonden en opgelost.

Hartelijk bedankt voor alles !

Tja, ook dat was een mogelijkheid. Zoals Microsoft al schreef betrof het een algemene fout en dan kun je idd. alle kanten op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan