PC valt willekeurig uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsvi24

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Goede avond,

Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe videokaart in mijn systeem zitten, en sinds gisteren is mijn pc 4 keer uitgevallen. Ongeveer om de 40 minuten (tijdens film kijken op pc)
Mijn voeding is een OCZGXS850 en het zou kunnen dat het de voeding is. Ik ben overgestapt van een GTX550 die ook een een jaar in SLi heeft gedraaid, en nu sinds anderhalve week de GTX760 van PNY xlr8.
De voeding zelf komt wel uit een ouder systeem, en is minimaal 5 jaar oud.
Verder had ik ook aardig wat malware, maar dat ben ik nu met Emisoft aan het verhelpen. Spellen als Farcry 4 draait hij op Very High / Ultra zonder problemen.
Mijn vraag is of het ook aan iets anders kan liggen dan de voeding? drivers, malware? Ik heb de pc nu weer sinds vandaag voor het eerst aan. Draait nu al een half uurtje zonder uit te vallen.

Ik post dit nu even snel, voordat de pc misschien wel uitvalt ;) Hopelijk heb ik wat duidelijkheid geschept.

i5-2500K CPU @ 3.3 GHz
8192 MB RAM
Windows 7 Ultimate 64 bits

Vriendelijke groet,

Niels

Laatst bewerkt:
Hoi Nielsvi24,

Zou zomaar kunnen dat het inderdaad de voeding is, als die zo oud is.
Kun je ook terwijl de pc draait kijken naar je temperaturen?
Probeer eens systematisch de pc te controleren op zulke zaken.
De verschijnselen lijken wel op een falende voeding, weet ik uit ervaring.
Succes!!!

Bedankt pa,

Ik zal eens speccy downloaden om verder te kijken.
De pc staat inmiddels 45 minuten aan, en gewoon geen enkel probleem met benchmarks en games. Het zal de voeding wel zijn ja.
Ik ben benieuwd of de pc er zin in heeft om vanavond aanteblijven.

Dag Lange Pier,

Ik heb mijn logboeken even bekeken van gisteravond, (ik was er zelf niet opgekomen dus alvast bedankt)

Om de zoveel seconden staat er wel iets waar de pc allemaal mee bezig is, zoals aanmeldingen die gemaakt zijn, of dat er een cryptografische zelftest is uitgevoerd, bewerking van sleutelbestanden.

Deze is van gisteravond -> tijdens de plotselinge shutdown, want na de volgende gebeurtenis zit ook zo'n 20 minuten verschil. : Tijdens het transport zijn controlegebeurtenissen verloren gegaan. 0

Who crashed geeft dit verder aan. ''Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found''

Groetjes

Gaat om de rode fouten en gele uitroeptekens bij windows systeem en toepassingen, aan de rechterzijde wordt er dieper op het gevonden probleem ingegaan.

Er zijn zeker wat fouten gevonden in de toepassingen.

Bij toepassingen is NvStreamSvc regelmatig als fout weergeven. (soms 3 keer achter elkaar)
Dwm.exe geeft ook een enkele keer application error aan, zo nog een paar als rtWLan, TurboVhelp en CMW.exe, (iw3mp.exe ook eenmalig, das de game COD4)

Bij NvStreamSvc geeft hij dit aan (komt ook het meeste voor) -> Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1 van bron NvStreamSvc niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

NvStreamSvc
NvVAD initialization failed [6]

Bij systeem heb ik een fout die regelmatig voorkomt -> tandpl.sys kan niet worden geladen vanwege incompatibiliteit met dit systeem. en Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: Install Supporter.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle stuurporgramma's helemaal verwijdert met ccleaner, en het opnieuw geïnstalleerd. Pc is niet meer uitgevallen daarna. Maar in de eventlogs is ''NvVAD initialization failed'' nog wel aanwezig.
Tot nu toe nog geen zichtbare problemen ondervonden.

Bedankt voor je hulp, ik heb er zeker wat aan gehad.

Groetjes

Indien je via start, zoeken, services openen als admin de service NVIDIA Stream Service ziet staan, die uitschakelen en kijk of die melding dan weg is.

Dat heb ik gedaan. Het logboek laat verder niets meer zien qua foutmeldingen. Pc draait zo te zien weer als vanouds.

Nogmaals SUPER bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan