PC valt zomaar uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerteun

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hoi

Ik heb een pc van 1 jaar, maar sinds een paar weken valt hij na ongeveer 1,5 uur valt hij zomaar uit!

1. Het scherm wordt zwart; NO SIGNAL
2. De voeding gaat opeens harder werken!:shocked:

Dan moet ik de knop 5 seconden indrukken omdat het anders niet werkt. Het is een heel irritand probleem en ik ga liever niet naar de reparatie!:(

Ik heb daarvoor pas een draadloos toetsenbord aangesloten, en toen weer de bedrade terug aangesloten, maar het hielp niks
Ik heb ook al geprobeerd met systeemherstel, en dat werkt ook niet

En ik draai Windows 7 32-Bit op een 2GB RAM Intel Pentium Dual Core.

Laatst bewerkt:
ik denk dat je fan defect is draai even je kast open en kijk eens naar je cpu fan

Hoi,
het lijkt eerder op een hardwareprobleem. Voedingen gaan niet harder werken, wat je wss bedoelt is dat de fan v.d. cpu harder gaar draaien. Dus is de oorzaak wss een overhitte cpu. waardoor dat komt is niet 1-2-3 te zeggen. Maak je kast eens open zet hem voor je op tafel en laat hem draaien totdat hij weer vastloopt. Wellicht kun je dan achterhalen wie/wat verantwoordelijk is voor de vastloper. Controleer ook of het koelblok goed vastzit op de cpu.

je hebt nog een jaar garantie, overal afblijven en terug naar de winkel !

waar haal je uit dat hij nog 1 jaar garantie heeft?

"pc van 1 jaar" bedoeld hij mee dat hij de pc 1 jaar heeft.

in belgie is de wettelijke garantietermijn op pc of laptop 2 jaar, op de battterij 1 jaar.
Is dat in NL anders dan ?

en wat als hij hem zelf samengesteld heeft? Wat als hij hem overgenomen heeft van iemand anders? Wat als de winkel hem verkocht heeft zonder garantie?

Je kunt er niet zomaar vanuit gaan...

Bedankt voor jullie antwoorden; ( het was het eigenlijk allemaal niet!) Maar het lag eraan dat er teveel stof in zat en dat hij tegen de muur aanstond! Ik heb 'm al uitgeblazen met de compressor.

Dus is de oorzaak wss een overhitte cpu. waardoor dat komt is niet 1-2-3 te zeggen. Maak je kast eens open zet hem voor je op tafel en laat hem draaien totdat hij weer vastloopt

ik vind dat je voordat je gaat vragen op een forum als dit je de kast minimaal los moet hebben gehad om te kijken....
als je stof ziet... altijd wegblazen en opnieuw proberen....
lost dat het probleem niet op dan ga je vragen stellen......
beetje zinloos zo xD
sorry hoor

@hoi3344:Welkom op Helpmij
Er zijn personen die daar wellicht helemaal niet aandenken of zouden weten dat dat een mogelijke oorzaak is.En een ieder is gerechtigd dit soort vragen te stellen.
Gaarne dit soort opmerkingen van je achterwege laten en topic aan je voorbij laten gaan.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

en in dit vrije land ben ik nog steeds vrij om mijn mening te uiten :)
en iedereen met een beetje gezond verstand kan eerst het probleem even bekijken en daarna pas vragen stellen.

*Knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
@hoi3344:Aan jou niet te bepalen wanneer,hoe etc etc iemand hier op ons forum om hulp komt vragen.

En daar laten we het nu bij.Topic gaat voorzien worden van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan