pc van 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkandries

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Budget - ongeveer 2000 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage - doe ik zelf

Opties: goede koeling om misschien nog te gaan overklokken
Besturingssysteem - windows 7 64 bit
Andere software? - nee

ik heb thuis nog 550w voeding liggen en nog behuizing en een dvd lezer.

alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,
Er hoeft verder geen monitor/ toetsenbord / muis bij?

Van welk merk is de voeding?

nee der hoeft verder niks bij ;)
voeding is van het merk : Sharkoon SHA550-12A

dit is trouwens wat ik nog in me oude pc heb zitten
Computerkast - €25,00
MS-TECH LC-182

Proccesor - €179,00
Intel Core 2 Quad Q6600

Voeding - €54,00
Sharkoon SHA550-12A

Behuizing Koeler - €10,00
Arctic-Cooling AF8025L (2X)

Moederbord - €45,00
ASRock 4Core1600-D800

Harddisk - €49,00
Samsung HD321KJ

Geheugen - €22,00
Buffalo 2 GB DDR2-800

Goedemorgen,

Zal alvast een voorzet geven ik heb bij Azerty wat samen gesteld zie bijlage.

Bijlagen

• Azerty 03-07.PNG
    Azerty 03-07.PNG
    64,9 KB · Weergaven: 104
Goedemorgen,

Je hebt helemaal gelijk was schijnbaar nog niet wakker :o dan wordt hij gewoon wat goedkoper:d

Voor de 5870 zou ik toch een andere voeding nemen...

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[225309]=1&product[262329]=1&product[2144]=1

Is wat ik voor je kon maken. Niet stock koeler van Intel op zetten, maar diegene die ik heb bijgeleverd. Zorg dat er geen koelpasta op de cpu zit, en smeer dan met de koelpasta die ik erbij heb gezet. Daarna die nieuwe cpu koeler bevestigen. er is een kleine mogelijkheid dat de fan aan de zijkant niet meer kan (als er een ruimte van minder dan 5cm tussen de fans zit bijv) dan raad ik je toch sterk aan om die fan aan de zijkant te verwijderen. Extra fan mee voor de onderkant (intake).

De GTX 465 is echt een topkaart voor video bewerking, en natuurlijk voor games :thumb:

Als je naar bijv 3 GHz wilt gaan overclocken, dan kan je het gewoon hiermee doen, maar anders heb je toch waterkoeling nodig (nou is 3.5-4 GHz echt overbodig hoor! 3Ghz is ruim voldoende.)

Nog een laatste opmerking over de cpu koeler: die is op het moment niet leverbaar (nauwelijks iig) bij Azerty. Bij Komplett nog wel, maar je kan 'm ook kopen bij de website van Cooler Master.

Ik mag trouwens wel hopen dat je dvd lezer SATA aansluiting heeft? En is het echt alleen een lezer, of kan hij ook branden, dat is namelijk toch wel zo handig. (anders: http://azerty.nl/8-862-232753/sony-...-dl-24x-24x-serial-ata-intern-5-25-zwart.html)
Je oude voeding en kast zijn echt niet mogelijk voor dit systeem.

Laatst bewerkt:
Ik dacht juist andersom, ik dacht dat Samsung onbetrouwbaar was... ook veel DOA's te vinden van de Samsung. En hij heeft toch wel 4x zoveel meer cache. Ik zou het toch overwegen...

Ik dacht juist andersom, ik dacht dat Samsung onbetrouwbaar was... ook veel DOA's te vinden van de Samsung. En hij heeft toch wel 4x zoveel meer cache. Ik zou het toch overwegen...

Oh ik wist niet dat er veel DOA's te vinden waren over Samsung. Dacht dat er meer zouden zijn over Western Digital.
En je moet iets beter rekenen :P
64:32=2x zoveel cache :) :p

Het is wel zo grappig. Toen ik mijn PC ging samenstellen om zelf in elkaar te zetten, toen werd er heel duidelijk gezegd dat ik beter voor andere merken dan Western Digital kan gaan, toen ik naar twee computerzaken ging.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat hij maar 32MB cache had ;)

Even een paar quotes:

- Na één of twee dagen (of eerder maar ik merkte het niet op) maakte de HDD veel krakende/tikkende geluiden bij het 'nadenken'. Nu, ongeveer anderhalve week later begint de HDD ook een zoemend/piepend geluid te maken. (heb een RMA aangevraagd)

- al binnen 2 weken defect (tikkend geluid, hoge piep-/fluittonen, wilde niet meer booten, kon hem ook niet meer formatteren)

Bij de F3 desktop class 1TB wordt dan ook maar een 6 gegeven voor tevredenheid.

Ik dacht dat hij maar 32MB cache had ;)

Even een paar quotes:
Bij de F3 desktop class 1TB wordt dan ook maar een 6 gegeven voor tevredenheid.

dat heeft hij toch ook? :P
Dat is gewoon gebeurd bij het vervoer. Het bestellen bij een andere webwinkel kan het probleem makkelijk oplossen. heb zelf een 500GB versie ervan, en geen problemen daarmee. Enige minpunt, maar ik denk dat dat bij de WD ook is, en zo'n beetje bij alle harddisks, dat je geen kabels meegeleverd krijgt en dat je dus het moet doen met de SATA kabels van je moederbord (waar helemaal niks mis mee is natuurlijk ;))

Laatst bewerkt:
Dom ben ik, zeg ik 32MB terwijl ik 16 bedoelde. Kan inderdaad bij vervoer gebeuren, maar dit kan ook zo zijn bij de WD's. Zit denk ik weinig verschil in.

Dom ben ik, zeg ik 32MB terwijl ik 16 bedoelde. Kan inderdaad bij vervoer gebeuren, maar dit kan ook zo zijn bij de WD's. Zit denk ik weinig verschil in.

Ja inderaad, schade kan natuurlijk met alle onderdelen gebeuren :)
Geeft niet hoor dat je dat bedoelde, dacht ik later ook aan.

Vind ik niet zo noodzakelijk. Kan altijd nog extra, bijv. de koeler die jij hebt. Ik heb nooit problemen gezien met minder koelers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan