pc van trap gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Een vriend van mij heeft zijn computer van een trap laten vallen (niet handig dus)
de Kast heeft enkele deukjes. De PC doet het nog wel, maar onderin in het beeldscherm
zie je allemaal kleurtjes. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,...
Dus je kan de start balk niet meer zien. Nou heb ik tijdelijk de startbalk naar rechts gesleept en hangt het aan de zijkant. Weet iemand hoe ik die kleuren onderin het beeldscherm weg haal?

Dat zijn dode pixels, die krijg je niet weggehaald, ik denk dat het scherm erachteraan is gevallen.

Het is alleen de pc die is gevallen, het beeldscherm is wel goed aangekomen.

Ik vermoed dat het dode pixels zijn, sluit eens een ander scherm om dode pixels uit te sluiten.

Mijn dat hebben we al geprobeert, maar het blijft het zelfde.

Zitten alle onderdelen binnen in de kast nog goed op hun plek?

Kast open en checken/aandrukken.

Kan namelijk ook de videokaart zelf zijn die een klap heeft gehad dankzij het gestuiter.

Dan zit het denk ik bij de videokaart dat die defect is geraakt door de val, sluit die anders eens opnieuw aan.

Ik heb alles goed aangedrukt,... gekeken of alle draadjes goed zaten,... pc weer opgestart en een deel werkt wel weer. Nu zit de kast nog open. En heb geprobeert met wat gefriemel bijna alles weg te halen. Heeft iemand nog een idee om de rest ook weg te krijgen

Dan zit het probleem dus bij de videokaart als niet alles weg te krijgen is, een nieuwe videokaart.

weet je hoeveel die kosten? Blijven alle bestanden dan wel op me pc staan?

Alle bestanden blijven op de pc, het licht eraan welke videokaart er nu in zit wat een nieuwe kost.

Nu hebben we een probleempje, dell geeft meestal niet de ondersteuning om een videokaart te plaates :evil: zit de videokaart bij de usb poorten etc. of op een los kaartje?

oow, das een probleem,... ik heb geen fotocamera bij de hand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan