pc van zonder reden plots uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
hey,
men pc valt de laatste tijd zonder reden plots uit(en wordt dan herstart) en ik heb alles al gecheckt:
de temp van men processor is op zen heetst is een graad of 55, dus daar ligt het niet aan, ik heb genoeg geheugen 256DDRam PC 2700, swapgeheugen is groot genoeg, alle draden hangen goed vast,...
Het is op de meest onverwachte momenten als de pc juist opstaat, of na uren.Ik heb wel het idee dat het meestal is als er een zware bewerking gebeurd(spel, video montage)al is dit dan weer niet altijd waar.Hij is daarnet 3X achter elkaar uitgevallen.
Weet iemand miss de reden en/of een oplossing voor mijn probleem?

Voor de rest is mijn configuratie de volgende:
MSI KT3 Ultra 2-R
AMD Athlon XP 1800+
256 Mb DDR-Ram PC2700
Global WIN TAK58
Maxtor 40 Gb - 7200rpm

In ieder geval alvast bedankt!

Heb je wel de nieuwste drivers van je videokaart, geluidskaart, moederbord, enz?

Zonee download die eens.
Zoja heb je al eens gekeken naar een bios-update (pas hier overigs mee op wanneer je dit niet goed doet kun je je moederbord om zeep helpen)

Verder nog de vraag of je al gescand hebt op virussen en spyware. En of je recent een programma hebt geinstalleerd waarna de problemen zich voor gingen doen.

De groeten,
Mark

ik heb zelf nooit 2k gehad dus ik weet niet of 2k, net zoals xp, de mogelijk biedt om automatisch opstarten na een fout, te disablen. Als dit kan, dan krijg je bij de ontstane fout het bekende blauwe errorscherm (MET foutmelding) Daarna kunnen we proberen de oplossing te vinden................

Een vriend van mij had dezelfde probleem, niets kon helpen (zelfs andere Harde schijf niet) tot dat we snelheid van processor met 1/3 verlaagd hebben. Sinds die actie valt PC niet meer uit

Beter kijken of je voeding wel goenoeg stroom kan leveren voor die slurpende atlhon processor:/

Als je gewoon een standaard voedingkie heb dan moet je daar echt ff naar kijken. Stop er eens een A-merk 350/400 watter in. Dit klinkt als een echt voeding porbleem. Ik weet niet of M$ daar een foutmelding van geeft

Geplaatst door DN
Een vriend van mij had dezelfde probleem, niets kon helpen (zelfs andere Harde schijf niet) tot dat we snelheid van processor met 1/3 verlaagd hebben. Sinds die actie valt PC niet meer uit

Wauw ff offtopic maar hebben jullie er wel eens aan gedacht om fysiek op de cpu te kijken . Dit om er zeker van te zijn dat je niet een overgeklokte pc hebt gekocht voor teveel geld.

Ontopic

Kapot geheugen wil ook nog wel eens voor zoiets zorgen . Is vaak het moeilijks om vast te stellen . Geen id of dat in 2k kan maar mishcien is er iets van een opstartlog bestand te vinden.

ok, kga dat allemaal een keertje checken, maar over dat geheugen, als je geheugen kapot is dan werkt het toch gewoon niet meer, tis toch zwart of wit en niet soms wel en soms niet?!Of kan dat wel?

en het is idd een gewoon standaard voedinkje dat maar max 300watt kan trekken

Met geheugen is dat helaas niet altijd zo makkelijk. Je bios doet wel een oppervlakte test tijdens opstarten.
Dat herkend geen onderliggende fouten zeg maar. Als er een fout zit ergens bij de 250 mb dan hangt het af van de toepassing die je draaid dwz zodra het aangesproken word is het foute boel. Kan dus best zijn dat alles perfect draaid totdat je net dat ene bitje aanspreekt. Ik gebruik zelf altijd een dos progje om het te testen van het programma checkit.

Mocht het je voeding zijn, gewoon alles wat je niet nodig hebt zolang afkoppelen en proberen.

succes

Ik heb thuis hetzelfde probleem gehad. Bleek dat m'n voeding alle USB-apparatuur niet kon trekken, en daardoor spontaan uitviel. Powered USB-hub ertussen geplakt en 't probleem was opgelost... :-)

Het volgende zit in men case:
-1 netwerkkaart
-athlon xp 1800+
-1x 256 ddram
-40 gb maxtor
-120 gb western digital
-1 moederbord :-)
-cdrom(lg)
-writer(philips)
-tvkaart(pinnacle)
-firewirekaart
-geluidskaart(creative)
-videokaart(gainward)
-floppy
(-1 usb 2 connector)

is dit veel voor een standaard voeding van 300watt?

Laatst bewerkt:
Ik kwam gisteren plots op het idee (ja ik weet het, tis een beetje laat :-) )om "automatisch restarten na fout" te disable en ik was vandaag bezig met een simpel spelletje tetris 4000 en ineens krijg ik een blauw scherm met een imens lange code en "bad_pool_caller
bezig met starten van de fysieke geheugendump".
Is dit een onoplosbare softwarematige fout in windows of ligt het aan men hardware?

ehh,
Jij kwam gisteren op 't idee om..............
Snap ik het nu of.....?
(zie mijn bericht van 3-6 ????????)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan