pc vastlopen/traag terwijl usb geluid klinkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt.
atikmpag komt niet erna terug, na de driver install van ATI.

Ok, nu nog even bekijken/afwachten of je "usb-geluid" nu wegblijft of niet.

Tijs.

Ok ! Trouwens, in de log zegt hij wel: HDMI-geluidsstuurprogramma mislukt.
Opnieuw verwijderen/installeren hielp niet.
Ik heb die nieuwste beta gekozen.

Laatst bewerkt:
Dan maar snel een versie pakken die níet beta is, want HDMI geluid loopt via de videokaart-driver(!)

Tijs.

a. Geeft Apparaatbeheer nu nog een apparaat aan zonder driver? En zo ja, wat is het Hardware ID ervan?
b. Welke videokaart gaat het over (merk + type)? En is die geïntegreerd of een insteekkaart?

Tijs.

Ik kom op dezelfde driver uit.
Zo eens een andere vraag: Heb je altijd AMD videokaart gehad of (ooit) eentje van een ander merk (Nvidia, bijv.)? Indien ja, heb je wel de driversoftware van de vervangen grafische kaart verwijderd?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens lijken hier en (daarin gelinkt) hier zaken te staan die iets met die HDMI Audio driver installatie te maken hebben. Makkelijkste lijkt het om de HDMI Audio driver bij Realtek vandaan te halen (hier, "ATI HDMI Audio Device") en 'm niet te installeren via de videokaart-driver, dus een custom install te doen van de videokaart-driver.

Maar: Als je geen problemen hebt met audio via de HDMI kabel van je monitor/tv, dan hoef je hier niets aan te doen. Alleen als er geen geluid over is af te spelen wordt dit allemaal relevant.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, super bedankt wederom.
Ik heb geen andere video card gehad. Ik heb geen problemen met mijn sound, maar mocht dat gebeuren weet ik wat te doen.

Het probleem is nog steeds weg, dus ik ga het van de week op opgelost zetten.
Ik heb dus de RAM vervangen, maar dat hielp toen niet.
Mocht dat het geweest zijn, en met de oude RAM (die ik nu nog apart heb liggen), het probleem weer terug komt, moet ik deze dan testen met memtest, of kan ik het dan weggooien?
Want ik weet nu niet zeker wat het probleem was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan