PC Veilig van Planet Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu ook PC Veilig staan op een andere pc om te testen, en het bevalt me redelijk.

En de engine van F-Secure eronder betekent goede scans en prima beveiliging, dus tot nu toe best tevreden erover.
 
Je zegt hij bevalt me redelijk, wat vind je minder dan. Op dit moment vind ik dat het scannen erg lang duurt, voor de rest nog geen klachten.
 
De Spam Control vind ik wat magertjes en ik heb Ouderlijk toezicht getest en die werkt soms goed soms wat minder.

De onderdelen Internetschield en Virus & spyware beveiliging zijn gewoong goed, de engine van F-Secure doet z'n werk prima!:thumb:
 
Als de spamcontrol niet zo goed is (heb het er net op staan) dan moet je beslist Spambayes eens gebruiken. Deze heb ik een paar maanden gebruikt en ben echt daar lovend over. Alvast bedankt voor je reactie!!
 
Heb Spambayes ook gebruikt, is inderdaad een heel goed programma, gebruik nu Spamihilator wat ook goed werkt.

Conclusie over PC Veilig: voor de prijs ( gratis voor bepaalde abbonomenten ) is het een prima keuze, duidelijk en overzichtelijk, en de meeste onderdelen doen hun werk goed door F-Secure. Alleen Ouderlijk toezicht en het anti-spamfilter zijn minder.
 
Moet alleen nog zien of ie gelijk ook virussen pakt bij het bezoeken van een site. Vind ik wel belangrijk dat ie dat gelijk laat zien. Het ouderlijk toezicht is voor mij niet van belang en er zijn gelukkig nog andere spam killers. Die van jou (Spamihilator) kende ik nog niet, maar er zijn er ook zoveel..........
 
Heb hem getest bij aantal sites, en hij pakt de meeste eruit.

En er zijn inderdaad veel anti-spam filters maar maar een paar programma's zijn ook echt goed, en houden de meeste spam tegen en werken het best.
 
Ik vond spambayes erg goed alleen is ie al erg oud zag ik. Geen updates meer, maar goed als die van Planet niet goed werkt probeer ik die van jou eens.
 
Een anti-spam filter heeft natuurlijk minder updates nodig dan een anti-spywareprogramma of een anti-virusprogramma ( de database met virusdefinities ) want je stelt veel zelf in maar het is toch wel handig als het af en toe wordt ge-update.

Probeer Spamihilator eens:thumb:

MailWasher is ook handig ( spam van provider server verwijderen ).

Hier een lijstje met programma's en hier anti-spam tips ( wel uit 2004 maar nog wel van toepassing ).
 
Bij mailwasher komt de spam nog gewoon door, vond ik een waardeloos program maar goed.
 
MailWasher werkt ook iets anders dan een normaal spamfilter, daar maak maak je gebruik van de mailserver van de provider om spam te verwijderen, maar MailWasher is niet een makkelijk programma.
Spambayes en Spamihilator wel.
 
Ben nu bezig met den pc control (PC veilig van planet) maar dan kun je weinig andere dingen even doen. Alles vertraagt heel erg. Geeft veel aanslag klaarblijkelijk
 
Nog een vraagje, met McAffee was een scancontole klaar in ongeveer 3 kwartier.(C, D en E schijf), PC veilig is na een dik uur nog bezig met de C schijf. Duurt dit zo lang???
 
Heb ik ook gemerkt: PC Veilig doet er lang over om te scannen, maar het zou ook kunnen dat de instellingen van McaAfee zijn ingesteld dat het maar bestanden met een bepaalde extensie scant ( bijv. alleen dll, exe , cab enz. ) of dat McAfee uitstaat met de optie grondig scannen oid.
 
Ik denk ook dat ie alle kleine mapjes extensies ook pakt. Weet niet of dit aan te passen is of het maar zo te laten. Weet wel dat ik dit voortaan pas ga doen (volledige scan) als ik een film of zo ga bekijken. PC wordt tijdens de scan erg sloom.
 
Kijk eens bij de instellingen bij PC Veilig van het onderdeel van de virusscan.

En het is vrij normaal dat je pc wat langzamer wordt tijdens het scannen, maar bij het ene programma wat meer dan bij de ander.
Ik doe soms een scan in de nacht, laat ik de pc aanstaan, kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan