Pc verkopen data wissen zonder windows xp te wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelmobelmo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo allemaal

Ik heb mijn laptop te koop maar hoe wis ik alle data zonder windows xp os te verwijderen!?!?!

Bedankt!!!

Antwoord manier: CCleaner (kan je data overschrijden; overschrijden = voor altijd wissen)
Mijn manier: gewoon windows xp opnieuw installeren

bedankt voor je snelle reactie,maar hoe installeer ik windows xp zonder cd die kreeg ik er namelijk niet bij?

Hi,

kijk ook even bij KillDiisk op pcworld
Daar staan diverse hulpjes voor dit werk.

De term overschrijden ken ik in dit verband niet. Ik zou het overschrijven noemen. En ook dat zal niet volledig helpen omdat in niet toegewezen gebieden nog oude kopieen van jouw bestanden kunnen staan en het gewoon overschrijVen van bestanden kan alleen in toegewezen gebieden. Daarbuiten praat ik liever over het cleanen van sectoren en clusters.

Een herinstallatie van XP helpt ook niet compleet. Wat ik begrepen heb wordt de harde schijf niet echt overschreVen maar her-ingedeeld zonder ërase". Daarom moet direct na de herinstallatie het niet toegewezen (het vrije) gedeelte ge-erased worden. Zeg maar: het zekere voor het onzekere. In oudere Nortonpakketten zit ook zo'n wipediskfunctiie.

Bedankt voor je antwoord.het probleem met killdisk is dat ie alles verwijdert dus ook windows xp, en dat wil ik niet hij wordt namelijk nog verkocht! maar hoe herinstalleer ik windows zonder de cd? die heb ik er namelijk niet bij gekregen?

staat er geen restore of install map op je harde schijf? bijv. een map ï368" of "install"? Zorg dat verborgen bestanden en systeembestanden getoond worden. De i386 kopieer je naar CD en van je hele harde schijf maak je even een "cloon" naar een externe schijf. Daarna kun je de restore dan proberen uit te voeren.

Om te beginnen zou je een disk cleanup kunnen doen.

Ik heb het zelf nooit nodig gehad maar voor je aan het ruimen gaat kan dewindows backup even je systeem "kopieren"

Links:
http://www.microsoft.com/athome/setup/cleansweep.aspx
http://www.microsoft.com/athome/organization/personalfiles.aspx

maar als je geen backup kunt regelen dan wordt het toch handwerk vrees ik

bedankt voor alle hulp :thumb: Het probleem is opgelost, er stond namelijk nog een programmaatje op eRecovery managment! Hiermee heb ik hem opnieuw kunnen installeren.

Gr

Jelmer

heel goed. Maar vergeet na de herinstallatie niet het lege gebied schoon te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan