pc verliest stroom.. valt uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ash{Sk}

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
De pc van mijn buurvrouw viel een paar weken geleden ineens uit.. toen duurde het ongeveer een uur voordat de pc weer aangezet kon worden maar na 5 minuten viel de pc weer uit

ik heb de pc toen bij mij thuis aangesloten en na diverse keren weer uit te zijn gevallen bleef hij het doen ik heb toen de registry schoongemaakt en een hoop andere troep eraf gegooid.. dit bleek te helpen want voor 2-3 weken geen problemen gehoord..

maar helaas nu valt haar pc weer uit .. en ja hoor weer na een uur pas doen.. voor 5 minuten.. zelfs in dos-mode valt ie uit tijdens oppervalktecontrole..

wat kan dit zijn?de voeding? bad sector op de hard drive?

Waarschijnlijk een beveiliginginstelling in de BIOS. Als de temperatuur in de systeemkast dan boven een bepaalde waarde komt, dan automatisch uitschakelen.
Of de temperatuur in de systeemkast is daadwerkelijk zo hoog (koeling/ventilator o.i.d. defect), of de waarde in de BIOS is te laag.

Gooi de kap er eens af en kijkt of ie dan wel blijft draaien.

Inderdaad, zoals Wim 1960 aangeeft, de kap open om te kijken of de pc blijft draaien.
Ondanks dat het geen molen is.:rolleyes:
Zo weet je of je met een temperatuurs probleem zit of niet.
Verder de temp instellingen van het Bios nalopen.
Is de kast redelijk vrij van stof?
Je kan kijken of je de schijf in een andere pc kan controleren op bad sectoren.
Het geheugen testen is mischien ook nog een optie.
Dit kan je doen met Memtest, zoek maar op het forum d'r staan genoeg links.

Hallo

Draaien alle ventilatoren c.p.u. /p.supply , etc....

Peter

Ik heb bijna hetzelfde probleem, echter bij mij valt de PC al na circa 30 seconden uit!
Af en toe kom ik nog net in windows, maar daar houdt het wel mee op.

Heb ook al geprobeerd met kap open te draaien, maar dat helpt niets.

Iemand suggesties?

Geplaatst door Pulsar
Ik heb bijna hetzelfde probleem, echter bij mij valt de PC al na circa 30 seconden uit!
Af en toe kom ik nog net in windows, maar daar houdt het wel mee op.

Heb ook al geprobeerd met kap open te draaien, maar dat helpt niets.

Iemand suggesties?

Hey ik heb dit zelf ook gehad. Kijk even in de bios en naar het aantal volt dat je geheugen gebruikt. zet dit op automatisch en je zal zien dat hij het dan wel blijft doen. Tenminste dat was bij mij de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan