pc versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnybak

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
14
hallo,
Ik zou graag mijn pc wat versnellen, het is niet om te gamen gewoon dat hij wat sneller zou werken voor een lage prijs. wat zou je me kunnen aanraden?
ik had gedacht aan werkgeheugen wat zou dan het best aan te raden zijn?
Dit zijn mijn PC gegevens:

Bios: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: intel Pentium(R)4 CPU 1.80GHz
kloksnelheid: 1.80 GHz
moederbord: Abit computer corp.
board model: SiS-645(SA7 V1.0)
bios version: award modular BIOS v6.00PG
256 MB RAM gehuegen
video memory: 32 MB
 
hallo,
Ik zou graag mijn pc wat versnellen, het is niet om te gamen gewoon dat hij wat sneller zou werken voor een lage prijs. wat zou je me kunnen aanraden?
ik had gedacht aan werkgeheugen wat zou dan het best aan te raden zijn?
Dit zijn mijn PC gegevens:

Bios: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: intel Pentium(R)4 CPU 1.80GHz
kloksnelheid: 1.80 GHz
moederbord: Abit computer corp.
board model: SiS-645(SA7 V1.0)
bios version: award modular BIOS v6.00PG
256 MB RAM gehuegen
video memory: 32 MB

WELKOM OP HELPMIJ

een beetje geheugen erbij kan al wonderen verrichten ja

dit is wel heel mager wat je hebt en je videokaart kost je ook nog geheugen
 
Laatst bewerkt:
Ach, veel sneller wordt het allemaal niet, met 512mb zou het wat soepeler gaan draaien, thats al.
Videokaartje vervangen (32mb is ook weinig) heeft ook zo weinig zin, zit je straks met een AGP kaartje waar je niets mee kunt.

Doorsparen voor een algehele update?
 
Ach, veel sneller wordt het allemaal niet, met 512mb zou het wat soepeler gaan draaien, thats al.
Videokaartje vervangen (32mb is ook weinig) heeft ook zo weinig zin, zit je straks met een AGP kaartje waar je niets mee kunt.

Doorsparen voor een algehele update?

op zich geef ik je gelijk

maar met meer mem draait ie beter en dat wilde hij

geen games of dergelijke en weinig kosten

dan zou dit de enige oplossing zijn
 
Toevoegen van RAMgeheugen is optie ja. Dat zal wel wat schelen. Maar onderdelen vervangen door iets met hogere frequentie heeft geen zin, want je pc wordt er niet sneller van zolang de rest van je systeem ook sneller kan werken. Dan kan je best gewoon een nieuw systeem in elkaar steken. Het is alsof je 2 emmers hebt. Een emmer met een gaatje vanonder en een emmer zonder bodem. Natuurlijk stroomt het water sneller door de emmer zonder bodem. Maar breid de emmer met een klein gaatje uit door de emmer zonder bodem op de emmer met klein gaatje te zetten en het water zal nauwelijks sneller door de emmers stromen dan het geval was met de emmer met klein gaatje.
 
reactie

het is mss wel een domme vraag maar...

is mijn kaart van 256 MB nog bruikbaar met een stick van 512 MB RAM ( Kun je ze samen gebruiken? in één pc)

want zoveel van pc's ken ik ook niet

thkx
 
het is mss wel een domme vraag maar...

is mijn kaart van 256 MB nog bruikbaar met een stick van 512 MB RAM ( Kun je ze samen gebruiken? in één pc)

want zoveel van pc's ken ik ook niet

thkx


ja hoor!

wel zelfde type nemen
 
reactie2

Wat bedoel je dan met zelfde type?

op die van mij staat er 256 MB DDR -266MHz
 
reactie 3

is het dan ook mogelijk (omdat ik 3 slots heb) om 3* 256 MB RAM te gaan gebruiken of wat zou het best zijn ( 1*256 + 1* 512) ???
 
Ik zou zeggen die laatste optie, dan heb je er nog altijd 1 over.
 
Zou hij inderdaad niet goedkoper uiit zijn en meer snelheids winst uit een processor upgrade halen? (Om weer op de vraag te komen :)) Wellicht kan hij een nieuwe processor EN geheugen aanschaffen gezien de types dat ie nodig heeft!

groeten,
 
Ach, dan mag hij nog een snellere processor en meer geheugen hebben, dan moet hij zijn moederbord gaan aanpassen aan deze snelheid, enz... (zie mijn voorbeeld met de emmers hierboven). Nee, als hij niet alles wil opnieuw doen dan denk ik dat het het beste is om gewoon wat meer 'ruimte' te bieden door meer RAM.
 
Topic schoongemaakt. Ik wil toch dringend verzoeken iemand normaal op een fout te wijzen, mocht dat zo zijn.

Back ontopic:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan