PC vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Ik wil mijn huidige PC van 4 tpt 5 jaar oud vervangen voor een allround pC inclusief Windows 7 waar iedereen wat mee kan. Budget zo'n € 500. Ik snap dat je voor dit geld niet de nieuwste games kunt spelen maar heb wel kinderen die graag een potje gamen. Een goeie videokaart is volgens mij dan belangrijker dan een goeie processor.
Ik heb al gekeken bij Azerty en Alternate maar zie door de bomen het bos niet meer...

Wensen:
4 gb intern
1 Tb HD
interne cardreader
DVD brander (uiteraard)

Ik heb net een nieuwe monitor: die heb ik dus niet nodig.

Wie wil mij helpen een goeie keus te maken?
 
Kun je nog wat met je oude kast of oude voeding? Moet de computer reeds geassembleerd zijn of wil je dat zelf doen? Moet windows bijgeleverd worden?

Deze vragen raken je effectieve budget nogal :) Mijn voeding is net zo oud, en die gaat nog steeds mee (koste in der tijd wel 140 euro)
 
Reken bij Assemblage en Windows toch al op 150 euro. Dan blijft er 350 euro over, ik zal kijken...
 
De oude PC kan ik niet veel meer mee (is in al die jaren niet geupgrade):
Videokaartje 64 Mb, HD 160 Gb, USB 1.1, voeding 300 Watt etc. etc.

Deze wordt straks op de Xbox aangesloten om online te kunnen gamen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een geassembleerd systeem inclusief Windows 7 (stond ook in de vraagstelling).

Ik zou hem eventueel zelf ook in elkaar kunnen zetten maar ja dan zit je volgens mij wel met de garantie als er iets fout mocht gaan...:confused:
 
Laatst bewerkt:
Past dit bij je?, Samengesteld via de builder op pctopper.nl komen dan nog wel €15,95 assemblage kosten bij.

builder.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik mis in jullie overzichten nog een inbouw cardreader en internetkaartje?
 
@mark
is dat inclusief assemblage kosten?

en dat moederbord kan die processor niet aan
het moederbord bied ondersteuning voor cpu's met een max TDP van 95w en die cpu heeft een TDP van 125w gaat niet werken dus
 
Laatst bewerkt:
Firestorm: ook dat is een beetje mijn zorg: dat ik een aantal componenten koop die eigenlijk niet compatibel zijn zoals bijvoorbeeld een te zware processor...
 
Sowieso voor een AMD Based systeem gaan met een Phenom II X4 955 processor. Deze kosten nog maar 90 euro. Bovendien zijn de moederborden lekker goedkoop. Om binnen het budget te blijven lijkt mij een voeding binnen een kast een goed idee.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[7517]=1&product[394013]=1&product[363452]=1&product[80156]=1&product[251552]=1&product[262892]=1&product[225309]=1&product[429814]=1&product[80453]=1&product[97217]=1&product[301284]=1

Lijkt mij ook echt nog een aardige optie...
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties :thumb:

Ik heb e.e.a. bekeken en kom er achter dat mijn computermeubel ruimte biedt voor een tower van maximaal 39 cm...:evil:
Passen de door jullie aangegeven componenten daar wel in?

@Paranoid: is je laatste optie niet dezelfde als je vorige?

@Mark728: die aanbieding van pctopper is idd niet echt duur maar ik vind die tower foeilelijk...Bovendien heb ik ergens op dit forum gelezen dat een Asrock mobo geen aanrader is, of valt dat wel mee?
 
Asrock is een beetje als "samsung": 10-15 jaar geleden moest je, volgens de geldende "normen", wel een echte pauper zijn om de goedkope "troep" van Samsung te willen. Tegenwoordig heeft volgens mij de helft van Nederland een Samsung TV, monitor, stereo of telefoon.

Asrock maakt goedkope, vaak solide moederborden. Asus moederborden worden vaker opgestuurd voor defecten dan Asrock borden. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk, omdat ASUS borden vaak meer features bevatten en ook veeleisende klanten hebben, maar de asrock borden zijn zeker geen risico borden. Vaak performen ze ook heel behoorlijk en krijgen redelijk vaak het "best value for money" predicaat.
 
ASrock maakt prima moederborden, kleine broertje van ASUS. Inderdaad, hetzelfde als de vorige maar dan met een reader en WLAN. Was vergeten dat ik die al gepost had inclusief die extra onderdelen.
 
@ Robotto

ik zou me geen zorgen maken over een ASRock moederbord werkt prima, en de behuizing, stuur de shop een mail dan zetten ze er vast wel een andere omheen.
 
Ik ben via de builder van Alternate op het volgende uitgekomen:

JCXNWB Grafische kaart (PCIe) MSI R6570-MD1GD3/LP
YQBMMI Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
HD2A48 Processor AMD Phenom II X4 955
TQXJ48 Behuizing MS-TECH LC-09B
MR#VS1 Cardreader Scythe Kama Reader 2
CEBU41 DVD-Brander Samsung SH-222AL
TL7P08 Case-fan Papst 3412/N2GLLE
TL6P05 Case-fan Papst 8412/N2GMLE
GDEA16 Moederbord ASUS M4A77T
AEBU11 Harddisks (SATA) Samsung HD103SJ
ICIF26 Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit

Vanwege de kleinere kast i.c.m. de videokaart werd geadviseerd een 2e casefan te plaatsen.

Totale kosten: € 472, inclusief assemblage € 530.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan