pc via DVI - HDMI KABEL naar de tv aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
mijn pc ( windows vista 2007)heeft een dvi beeldscherm aansluiting en deze wil ik via een DVI - HDMI KABEL naar een nieuwe LG tv aansluiten, uiteraard moet ik wel en aparte geluidskabel aansluiten.
kan iemand me vertellen of dit mogelijk is of ervaring hiermee heeft.

In principe wel. Mogelijk moet je wel handmatig de overscan/underscan instellen op de PC.

van een handmatige overscan/underscan heb ik nog nooit gehoord, ik ging er vanuit dat de dvi kabel die nu van de pc naar de pc monitor loopt ( dvi-dvi ) vervangen kan worden naar dvi-hdmi in de tv. of zie ik dat verkeerd en als ik dan toch moet instellen hoe dan met vista.

Instellen met de drivers van je videokaart.

De kabel is niet het probleem an sich, alleen soms "begrijpt" de computer het signaal van de TV niet goed. Overscan en underscan is eigenlijk een te groot of juist te klein beeld op je TV. Dus zwarte randen rond je beeld, of dat er juist net wat buiten het beeld valt.

ok , dank je , als het zover is kom ik hierop terug. morgen ga ik de kabel halen en vrijdag ga ik hem aansluiten.
alvast hardstikke bedankt voor de tips wampier, ik laat tot/met vrijdag deze vraag openstaan.

top bedankt willem

dag wampier , de bekabeling is gelukt, tv is overduidelijk, alleen mijn signaal tijdens het afspelen met vlc is slecht en loopt niet vloeiend. ik zal naar een andere sectie/vraag moeten om dit op te lossen.
nog een tip waar ik deze vraag kan plaatsen.

mvg willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan