PC vind alleen harde schijf die niet is aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koendej

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Eeh ik had even een vraag.

Laats ging mij broer windows instaleren op mijn computer met zijn harde schijf aangesloten op mijn pc (130gb)
Nou dat was gelukt, ik d8 nou laat ik ook maar windows op mijn pc opnieuw instaleren.
Toen ik dat wou doen starten ik me pc op via cd en toen ging alles zijn gang todat ik bij mijn harde schijf kwam waar tot mijn grote verbazing stond dat mijn (320gb) harde schijf maar (130gb) is, die verdacht veel lijkt op van me broer, doe ik mijn kast open zit gewoon mijn harde schijf erin, dus ik weet niet hoe ik het zo kan krijgen dat hij weer 320 gb aangeeft en zo dat ik weer op mijn harde schijf windows kan installeren, weten jullie wat te doen

mvg koen

Laatst bewerkt:
ik heb nu gewoon dorrgaan geklikt toen er stond 127 gb, nu had ik windows xp geinstaleerd, en staat dat me harde schijf 127gb is terwijl hij 320 moet zijn... bij (eigenschappen, computer,harde schijf)

ik ga nu windows vista instaleren en kijken of dat helpt

mvg koen

Dat komt omdat je in XP ServicePack 2 niet hebt geinstalleerd, dan wordt een grotere schijf niet herkend!

service pack 2, uhhm hoe kom ik daaraan, en helpt het als ik vista instaleert?, wil je even vertellen wat ik moet doen, nu ben ik zover dat alleen windows xp erop staat:thumb:

dat is die niet... ik gebruik het gewoon om legalen vista te laten werken. mijn vista is namelijk upgrade dus ik moet xp of dergelijken op me pc hebben om hem
te instaleren

btw: ik heb nu windows xp professional, versie 2002 (illegaal)

Laatst bewerkt:
Maar hoe kun je nu een legale Vista Upgrade hebben zonder legale XP??

illegalen windows xp instaleren, en dan windows vista legaal instalen :)

aah thnx, maar het probleem is nu, moet ik vanaf die ilegalen xp upgraden naar windows vista of alles eraf gooien en op een schone partitie vista instaleren?, het probleem is ijgenlijk dat ik me 320gb schijf weer wilt zien ipv die 127gb

Gewoon booten vanaf de Vista DVD en de stappen van mijn link volgen.
Dan krijg je een clean install van Vista.

Weet je zeker dat je systeem dat aankan??

ken ik eerst de partitie leeg maken van de oude xp of zal ik die erop laten staan?

en jij hij draait vista makkelijk no problemo, kheb namelijk een hele goede pc

Vista gewoon de schijf laten leegmaken, wijst zich vanzelf tijdens installeren.

Heb je ook alle benodigde drivers, ook van eventuele rand-apparatuur??

En wat zijn je systeem-specificaties even voor alle zekerheid...

Manufacture: Intel
Mothermoard: Asus P5K, DualDDR2, CF, PCI-E, S775 C2Q
Processor: Core 2 Duo Processor E6850
Memory: 4x Kingston 1gb (DDR2) (800)
Hard Drive: SATA 320GB harde schijf
Video Card: Asus 8800GTX 756mb
Monitor: SyncMaster 226bw (22 inch)
Sound Card: Realtek HDMI Output
Speaker/Headphone: Logitech
Keyboard: Logitech G15
Mouse: Razor Copperhead
Mouse Surface: Steelpad
Operating System:Windows Vista Home Premium

btw hiervoor had ik het probleem dat die maar 3,25gb aangaf van de 4gb... hoe komt dat?

Omdat Vista 32bit niet meer ziet aan intern geheugen, alleen Vista 64bit ziet die 4 gb intern!

btw ik kan kiezen tussen 2 partities maar ik dat die in elkaar gaan, hoe doe ik dat?

**Knip** man,jij bent egt slim :), kben pas net 15, kvind het al knap dat ik dit allemaal al kan en weet :P

Laatst bewerkt door een moderator:
kben pas net 15, kvind het al knap dat ik dit allemaal al kan en weet :P

Dat is het ook hoor, petje af:thumb::thumb:

Ik zou de partities gewoon maken zoals jij ze hebben wilt, bijvoorbeeld 1 voor Vista en Program Files en 1 voor je data, zoals films, muziek en dat soort dingen

ok gedaan, thnx nu werkt alles weer en de partities zijn ook goed gegaan, btw je moet niet denken dat ik een verwent kindje ben met zo'n pc kheb er namelijk zelf voor gewerkt :o

maarja, nu kan ik weer alles doen, nog bedankt..

mvg koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan