Pc vind audiohardware niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erinkolk

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Goedemiddag,

Ik heb een laptop van Compaq, presario v6000 om precies te zijn. Toen ik deze laptop kocht zat hier vista basic op. Ik was niet helemaal tevreden met windows vista dus heb ik er gisteren xp professional op gezet.

De instalatie is goed gegaan. De Drivers heb ik van de hp site afgehaalt. De drivers die ik nodig had voor mijn laptop laden de hp site automatisch. Alles doet het... Alleen de hp site vind niks over een driver voor mijn geluidskaart. Ik weet via het programma Pc wizard dat ik een MCP51 High Defenition audio heb ( staat achter device audio ).

Heb ook al gezocht naar een driver voor deze kaart, dat lukt prima.. Maar tijdens het instaleren kan de driver de hardware niet vinden????

Heeft iemand enig idee hoe dit kan??

Ps. Via de automatische driver site van hp vind hij ook geen audiohardware.

Alvast bedankt

Erin Kolk.

Omdat je HP gebruikt kun je ook eens online chatten met een van hen ;

www.hp.com/support/ipg/nl/chat

Dat kan tevens niet vandaag, maar op werkdagen.

Weet je zeker dat het aan je drivers ligt? Heb je je moederbord ook goed geïnstalleerd met de laatste drivers?

Omdat je HP gebruikt kun je ook eens online chatten met een van hen ;

www.hp.com/support/ipg/nl/chat

Dat kan tevens niet vandaag, maar op werkdagen.

Weet je zeker dat het aan je drivers ligt? Heb je je moederbord ook goed geïnstalleerd met de laatste drivers?

Euhh jah heb alles goed geinstaleerd volgens mij alle drivers die ik tegen kwam bij hp voor mijn laptop behalve dus voor de audio van de hardware vind ie niet. Kan ook wel handmatig een driver uitzoeken voor me audiohardware maar tijdens het instaleren vind hij de kaart niet

Ja, en wat als je je kaart er even uit haalt, de computer opstart, afsluit, en er weer in stopt? Al geprobeerd?

Nee, niet geprobeerd heb een laptop... kan er niet zomaar uithalen toch?

Daar heb ik even overheen gelezen. Haal het er dan maar niet uit.
Ik weet het verder ook niet echt. Probeer nog wat drivers van je moederbord uit, zal ik zeggen.

Daar heb ik even overheen gelezen. Haal het er dan maar niet uit.
Ik weet het verder ook niet echt. Probeer nog wat drivers van je moederbord uit, zal ik zeggen.

Okej dankjewel,

Zal het misschien er aan liggen dat mijn audiokaart niet geschikt is voor xp pro?

Ik denk wel dat XP Pro deze kaart kan draaien.

Daar zullen de makers heus over nagedacht hebben ..

Ik denk wel dat XP Pro deze kaart kan draaien.

Daar zullen de makers heus over nagedacht hebben ..

OKej.

Als ik naar de hp site ga. Ga ik naar drivers detectie starten. Hij zoekt even en vind alle drivers voor mijn laptop heb hiervan alles geinstaleerd. Alleen het gekke er komt helemaal geen audio driver invoor...

Vervolgens zoek ik op product ( laptop V6000 ) dan vindt hij wel drivers voor audio. vervolgens probeer ik deze te instaleren en dan komt er een foutmelding dat hij de audio hardware niet kan vinden......

Alles wat ik nu nog kan zeggen is : Ik weet het niet meer. Groot vraagteken ook voor mij.

?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan