PC vindt mijn CD-ROM drive niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilders

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
165
Om de een of andere reden doet mijn CD-ROM drive het niet. Als ik een CD-ROM in de speler plaats krijg ik een foutmelding : Drive D:\ niet klaar
Via Mijn Computer en dan op de D-drive klikken lever ook niets op. En het icoontje verandert ook niet met de naam van de geplaatste CD-ROM.
Betekent dit dat mijn CDR/DVD-speler kapot is of kan ik nog iets anders proberen ?
Het gekke is dat ik wel een DVD kan spelen, maar CD-ROMS niet
Bij apparaatbeheer staat de CD-ROm speler goed beschreven.
Wie kan me helpen ?
 
delete de crom speler eens in apparaatbeheer en start de computer eens opnieuw op, windows zal de speler opnieuw herkennen en instaleren.

soms wil dit foefje wel eens helpen
 
Hallo DarkZen

Bedankt voor de reactie. Ik ben niet zo erg thuis in deze materie, dus is de vraag :
Als ik dat doe verwijder ik dan niet definitief iets van de PC ?
 
Cd-rom speler

Hallo,
Er gebeurd niks hoor !

Je moet het volgende doen:

Klik 1x op Deze computer en dan Eigenschappen bij Deze computer, klik dan op: Hardware en dan zie je Apparaatbeheer staan, klik daar op.

Nu opent een nieuw venster van Apparaatbeheer.
Klik nu op Dvd-/cd-rom-stations.

En dan moet je de Installatie ongedaan maken en vervolgens op OK klikken.

Nou dan moet je je pc ff opnieuw opstarten.

En dan word hij weer vanzelf weer herkend.

Succes,

:cool: :thumb:
slk300
 
CD ROM verwijderen uit apparaatbeheer en PC opnieuw opstarten heeft helaas niets opgeleverd.
Hij doet het nog steeds niet.
Kan ik nog iets anders proberen ?

Als ik via PC doctor een test doe krijg ik ook een foutmelding
 
De melding was, als ik me goed herinner, :
TEST NIET GESLAAGD (volgens mij betrof het de lineaire test)
 
Of een CD-speler kapot is of niet kun je heel gemakkelijk testen door van een bootable CDROM op te starten. Als je die niet hebt, dan kan het ook met een bootdisk (www.bootdisk.com) met CDROM ondersteuning. Als je op die manier wel een CDROM kunt lezen, dan zit het probleem in Windows. En zo niet, dan kun je er van uit gaan dat de speler defect is.
 
En welke moet ik dan precies gebruiken, er staan er zoveel op
(Windows 98 OEM of Windows 98 Custom)
Bovendien geen idee wat ik dan met die diskette vervolgens doen moet.
 
iemand zei dat wellicht het programma Easy CD Creator het probleem veroorzaakt en dat ik dat beter kan verwijderen.
Weet je daar iets van ?
 
De bedoeling van een bootdisk (of dat nou de OEM of de custom is) om daarmee de PC op te starten. Dus de diskette in het floppystation en dan herstarten. Als de bootvolgorde in de BIOS goed staat (floppy voor de harde schijf) dan start de PC op van de floppy. Dan kiezen voor CDROM ondersteuning en proberen om een CD te lezen door naar de CD-station over te schakelen en daar het commando DIR te geven. Als je de inhoud te zien krijgt, dan werkt de speler goed.
In dat geval kan het probleem in Windows liggen, en ook aan Easy CD Creator.
 
Ik krijg nu ook steeds emails met virussen zoals :
Win32/Swen en HTML/IFRAME_Exploit*

Zouden die het probleem met mijn CD-ROM speler veroorzaakt kunnen hebben ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan