PC Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke4444

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2016
Hallo,

Ik heb een vraag over een pc voeding. Ik sluit mijn pc altijd af door de aan/uit knop van mijn voeding om te gooien en vervolgens de contactdoos uit te doen. Als ik mijn pc weer wil gebruiken zet ik de contactdoos weer aan en gooi ik de aan / uit knop van de voeding weer om. Maar sinds een paar dagen, maakt deze voeding bij het aanzetten van de knop een knisperend achtig geluid. Heel kort een seconde ofzo puur bij het omgooien van de aan / uit knop daarna is het geluid verdwenen. Heb verder ook geen problemen met de pc tot nu toe. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Heb de pc al schoongemaakt van stof, andere stroomkabel gebruikt maar het geluid blijft.

Groetjes Marieke

Dit kan duiden op een defect rakende voeding, hoeft niet perse, maar de voeding krijgt mogelijk ook een piekspanning te verwerken.
Het behoeft wel de nodige aandacht.

Je bedoeld de schakelaar op de voeding zelf?
Zo ja, wil dat dan niet met de maak schakelaar op het front of via windows?

Slechte (gecorrodeerde) contacten van een schakelaar kunnen ook wel eens "knisperen", andere schakelaar/beutje contactspray of de gewone manier om de PC af te sluiten kan helpen.

Wat voor aandacht moet ik het gaan geven dan Jackall? Hij heeft het nooit gedaan dit is sinds kort dus.

Ik bedoel inderdaad de schakelaar op de voeding zelf Lange Pier. Deze zet ik bij het uitzetten van de pc altijd uit en als ik pc weer opstart druk ik het knopje weer om. En bij dit omgooien hoor je een soort knisper / stroompiekachtige kan lastig uitleggen. Maar hoe zou ik de pc dan moeten uitschakelen want heb een hekel eraan dat er stroom op de pc blijf staan

Wat voor aandacht moet ik het gaan geven dan Jackall? Hij heeft het nooit gedaan dit is sinds kort dus.
In de gaten houden en evt de laatste regel in de oplossing van Lange Pier in #4 toepassen.

Een lichtschakelaar in huis heeft dit ook wel eens, kan duiden op slijtage van de schakelaar waardoor het contact slechter wordt, waardoor je geknetter kan horen/zien.

Overigens welkom op helpmij.nl :thumb:

Ik doe de pc uit. start afsluiten en wacht tot deze helemaal uit is. dan zie ik op het moederbord 2 lampjes branden een rode en een groene. als de groene uit is dan gooi ik de aan uit schakelaar van de voeding om. Dan brand er nog het rode lampjes als deze helemaal uit is dan doe ik de schakelaa van de contactdoos uit. En bij het aanzetten dus contactdoos aan de brand de rode en groene led weer op het moederbord en groene gaat snel uit en dan doe ik de voeding schakelaar weer aan

Het is trouwens zo dat als ik de schakelaar aan heb na het knisperend geluid ik de schakelaar daarna vaak wel tig keer aan en uit kan doen zonder dat ik het geluid hoor maar als de pc weer van stroom is geweest en ik zet hem daarna met de schakelaar weer aan gebeurt het

Ja, dat had ik al begrepen, maar waarom?
Je schakelt hem toch al via de tafeldoos?

Mijn situatie, 2 PC's en randapparatuur hangen via tafelcontactdozen aan 1 tafeldoos met schakelaar, als de PC's uit zijn schakel ik die uit.

In de bios an de PC's kun je het zo regelen dat alles uit gaat als je dat in windows dat ook hebt geregeld en via die windows of de powerswitch van de PC de boel uitzet.

Dus even voor mijn dom blondje duidelijkheid. Jij sluit de pc gewoon af en als hij uitgaat dan duw jij gewoon de schakelaar van de contactdoos om en de schakelaar van de voeding laat je gewoon zoals die is

Okey net even geprobeerd door gewoon contactdoos om te gooien en niet aan de voedingsschakelaar te komen. Dat ging wel goed hoorde geen rare geluiden. Wel vaag dat ik het geluid nooit eerder gehad heb toen ik het op mijn oude manier deed. Nu kijken of het zo blijft natuurlijk haha. Dank ik elk geval zal het later nog eens proberen als ik ga eten even pc uit en daarna weer aan

jawel hoor als ik nou snel of langzaam schakel dat maakt niet uit het is en blijft te horen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan