PC voor Minecraft

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimM1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2016
Hallo,

Sinds kort ben ik opzoek naar een nieuwe PC. Nu heb ik van een vriend in de regio Kerkrade te horen gekregen dat ze bij DragonComputers relatief goede PC's verkopen met een goede prijs- kwaliteitsverhouding.

Na even zoeken op hun website ben ik bij dit terecht gekomen:
https://www.dragoncomputers.eu/gamerPCs-onder-600/nvidia-gamerPCs-onder-600/832832752324?filter=40

Nu vraag ik me af of je met deze specificaties Minecraft kan spelen met 60+ FPS (en met shaders), en kan Skypen/ of opnemen tegelijk.

Er hoeven geen grote games op gespeeld te worden, zoals Call of Duty: Black Ops 3, want dat doe ik op mijn Xbox One.

Groetjes,
Tim

Het is wel een systeem wat niet teveel mag kosten gezien moederbord, het ontbreken van een SSD, erg kleine HDD en maar 4 Gb geheugen..
Daarnaasst is het aantal fps afhankelijk van de resolutie waar je op wilt spelen ( 720p, 1080p, UHD, 4k )
Voor Minecraft heb je minimaal 8 Gb geheugen nodig, er wordt op div. game-sites zelfs 16 Gb geadviseerd.
Ook belangrijk uiteraard is je budget en vergeet niet dat er nog een Windows-licentie bij komt want zonder besturingssysteem valt er niet veel te gamen.

Voor wat je voor dat geld krijgt vind ik dat systeem zelfs relatief duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan