pc voor videobewerking low budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

rispens22

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
Berichten
13
beste mensen,

Moet een systeem samenstellen voor voornamelijk videobewerking met een budget van 500 euro incl monitor 17 inch tft.
Is dit een een haalbaar iets?
Ben bezig geweest met samenstelling maar weet niet welke minimale grafische kracht er nodig is.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

suggesties zijn erg welkom!!!

bvd,

mvg Richard
 
video pc

Ik ben zelf 3 a 4 jaar geleden aan het bouwen geweest. Toen lukte het me voor 1200,- dus op zich.....het moet nu wel voor minder kunnen...maar 500,-?

Echt een rekensommetje heb ik niet voor je, maar een paar dingen kun je wel meenemen.

  • Op een videokaart kun je prima bezuinigen...video is "plat" beeld dus dat kan elke kaart wel aardig. (wel twee monitor uitgangen! Voor later!)
  • Neem drie harddisks! 1 voor je systeem en 2 in raid voor de video..op snelheid minimaal 7200rpm. (gelet op het budget, begin met twee schijven)
  • Zoek een moederboard waar de firewire en raidcontroller direct communiceren met de chipset. In ieder geval de raidcontroller.
  • 2 gieg werkgeheugen!!!

En doe als ik, hergebruik je CRT scherm, toetsenbord en muis, eventueel de schijf voor de systeembestanden.

Beter is doorsparen en écht iets kopen.

Wat je wellicht kunt overwegen is heel goed kijken naar de aanbiedingen van "voorgebakken" systemen..lees de specificaties heel goed, en breidt deze uit voor "weinig"
 
Hoi !
Vorige week 3 PC's gebouwd met deze: http://www.alternate.nl/html/themew...id=130&treeName=HARDWARE&Level1=Upgrade+kits&
upgradekit,

Zoals je ziet hjeeft het mobo in principe alles aan boord; incl kast + voeding, 160 Gig Sata- HDD en een CD/DVD-brander kwam ik uit op € 330,=.
Dan zit er dus geen aparte kaart in.

Voor 1 klant heb ik er een redelijk kaartje ingezet, maar voor jouw doel lijkt me dat niet nodig.

Maar: dan moet er nog een OS op, en je wilt ook nog een TFT, kom je er toch niet helemaal.

Maar als basis is het een goed PC'tje.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor de respons,

Die upgrades zijn prima plan, ga hier even mee bezig.

Thanks again
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan