Pc vraagt geen ip-adres aan bij server!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CookieMonster

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
63
Hallo,

Mijn beste vriend heeft internet in een studentenflat. De afgelopen maanden werkte zijn internet prima, kwestie van kabel inpluggen, alles op automatisch zetten en voila.

Van de ene op de andere dag werkt dit niet meer. De netwerkkaart herkent de lanverbinding, maar er is geen dataverkeer.

Volgens de helpdesk van de provider gaat het om het volgende probleem:

" uw pc vraagt geen ip adres aan bij de server"

Dit is inderdaad ook de foutmelding die soms op zijn scherm komt. De helpdesk wist niet hoe dit opgelost kon worden en wimpelde het af als "probleem met de netwerkkaart".

Wat is de oplossing?
 
Software al eens eraf gegooit, en gereinstalled?
 
voor de internetverbinding is geen software nodig...en ik hoopte dit op te lossen zonder via de recovery cd zn hele systeem opnieuw te moeten installeren...
 
ik heb hetzelfde probleem gehad(chello)
de helpdesk zei ook dat het aan m,n netwerkkaart lag.
heb toen een andere kaart erin gedaan, zelfde probleem.
de volgende dag werkte alles weer normaal, heb toch het idee dat het probleem bij chello ligt
 
Wanneer hij XP gebruikt dan kun je de XPcd erin doen en voor de herstellen optie kiezen.
Mogelijk lost dat je probleem op, maar eerlijk gezegd betwijvel ik dat.
 
Het ligt niet aan de provider, andere pc's in het studentenhuis doen het wel gewoon met internet. Ik snap er echt niets meer van... (??)
 
Ga naar start, en klik op uitvoeren. Type daar cmd.
Type nu in het zwart scherm ipconfig/release , daarna ipconfig/renew

Helpt dit niet verwijder dan je netwerkkaart eens uit apparaat beheer, en herstart je pc.

Greetz Patrick
 
Bij ipconfig\renew zegt ie terug:

"Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 2. (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.)"

Netwerkkaart verwijderen uit apparaatbeheer helpt niet.

De kabel is in orde: met een nieuwe kabel blijft hetzelfde probleem bestaan.

Een andere persoon in het studentenhuis heeft precies hetzelfde probleem. Beide pc's waren tot voorkort vol met spyware, die ik met adaware 6 heb verwijderd. Is er wellicht een spywareprogrammatje dat de ontvangst van dataverkeer blokkeert?



Sssssst tiborv, als ik meer tijd heb kom ik weer terug ;), nu even onder deze naam!
 
Heb je toevallig onlangs het virusprogramma McAfee ge-deïnstalleerd?

Is dit zo, installeer het ff opnieuw, en de-ïnstalleer het daarna op de juiste wijze.

Werk je met Windows XP, zou je misschien een systeemherstel kunnen proberen.

Post anders eens je ipconfig/all, misschien kunnen we daar wat uithalen.

Greetz Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan