pc vraagt om stuurprogramma voor externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

knaap37

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Hallo,

Ik heb pas een oude computer weer tevoorschijn gehaald om er muziek mee af te spelen. Er zit Windows 98 SE op. Maar als ik mijn externe harde schijf of mijn usb-stick of wat dan ook aansluit op mijn usb poort, vraagt de computer naar een stuurprogramma. Dit kan hij weliswaar niet vinden. Maar mijn muis zit ook op de usb-poort aangesloten en die doet het wel gewoon.

De computer vind de externe harde schijf wel, maar heeft geen stuurprogramma. In Deze Computer staat er dus geen pictogram met: FREECOM HDD ( G: ). Terwijl hij het op een andere computer het gewoon wel doet. Freecom is het merk van mijn externe harde schijf.

Wie heeft er een antwoord voor dit probleem?? Ik weet niet zo heel veel van computers, dus hou het het liefst simpel, tenzij het niet anders kan. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, knaap37

Laatst bewerkt:
Dat is logisch, de externe harde schijf is moderner dan Windows 98SE.
Welke is het precies? Zoek ik even de driver voor je.

heb je niet nodig moet gewoon herkend worden, staat in je bios je usb wel enabled?

lijkt me trouwens wel, want je muis wwerkt ook.

Bedankt voor je reactie, op de externe harde schijf staat dit:

FREECOM HARD DRIVE 500GB
model code: SSPAAC

er staat ook nog iets van s/n en p/n met een code erachter maar volgens mij is dat niet echt belangrijk.

heb je niet nodig moet gewoon herkend worden, staat in je bios je usb wel enabled?

lijkt me trouwens wel, want je muis wwerkt ook.

ik weet hoe je in de bios komt maar waar moet ik dan heen?

Is deze het.
Of deze?

PS: Heb je geen CD-ROM erbij gekregen met de driver?

Laatst bewerkt:
volgens mij is het deze http://www.freecom.nl/ecproduct_detail.asp?ID=3234&CatID=8020&sCatID=1146164&ssCatID=1146552

of deze http://www.freecom.nl/ecproduct_detail.asp?ID=3916&CatID=8020&sCatID=1146164&ssCatID=1148464

die 1e die jij zei kan het misschien ook zijn maar hij heeft niet die 2 linkse lampjes, ik weet niet of dat uitmaakt, maar je weet maar nooit.
die 2e is het zeker niet

nee, er zat wel een cd-rom bij maar daar staat dat volgens mij niet op, tenminste als ik de harde schijf aansluit en hij vraagt om een stuurprogramma, dan doe ik die cd-rom erin en dan vindt hij het in ieder geval niet.

Laatst bewerkt:
Als je de cd verkent, staat er dan ook niet iets in als driver ofzo?

Lijkt me zeer sterk dat er geen driver op staat.

nee, geen driver, alleen een paar setup bestanden en een paar manuals.
setup bestanden: freecom backup software en freecom personal media suite

maar een vraag, het hoort toch niet zo te zijn dat als ik iets wil aansluiten op me usb poort (bijv. een usb stick of mp3 speler) dat ie eerst een driver of stuurprogramma nodig heeft? hij moet hem toch gewoon gelijk vinden en kunnen gebruiken?

Bij Windows 98 hoeft dat niet zo te zijn.

Zoek op de cd-rom: (*.inf) hetgeen dat tussen de haakjes staat.
Wat krijg je dan?

Laatst bewerkt:
helemaal niks :confused:

Bij Windows 98 hoeft dat niet zo te zijn.
dus je hebt bij elke aansluiting op een usb poort een driver nodig of stuurprogramma*

*wat is het verschil tussen driver en stuurprogramma?

Laatst bewerkt:
dus gezocht op: *.inf en je krijgt helemaal niets??

je bedoelt het bestand downloaden dat op die site te downloaden is en dan installeren op de computer of het verhaal uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan