PC vs Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo,

Al een jaartje of 4? heb ik een PIII 800MHz met 256 intern geheugen en winXp. (videokaart is 32mb)

Sinds een klein jaar een laptop AMD xp2400+ (kloksnelheid 1.79GHz) 256 intern waarvan 64 naar de videokaart gaat.

Nu valt het me toch wel steeds vaker op dat de PC voor mij gevoel sneller is met opstarten van programma's als bv word start in 18 tellen en op de pc in 6 tellen

Kan dit hem zitten in het intern geheugen? (niet als ik de leverancier moet geloven)

Is er een manier om je proccessor snelheid te testen?

vast bedankt voor de reactie!

Laatst bewerkt:
En welke OS systemen draaien op beide machines en welke programma gaat het dan om, dan bedoel ik de naam en de versie of jaartal.
Er kan natuurlijk veel verschil zitten in Word 98 en Word 2000, om maar een voorbeeld te noemen.
Ook als de windows versies verschillen dan kan het het ook nog wel eens schelen in opstart snelheid van aplicaties.
Er zijn nog meer reden hoor, de volgorde van instaleren van programmas heeft ook invloed op opstart snelheid.

Het is de zelfde word versie (zelfde cd) beide pc's win Xp.

Ook bv het start menu opent sneller op de pc evenals de sub menutjes die dan volgend via "alle programma's" die openen op de pc gewoon net even sneller!

Toch zou de laptop in mijn ogen sneller moeten zijn.....

maar daar ben jij duidelijk niet van overtuigd?

Volgens mij zit er in de laptop een tragere harde schijf om energie te besparen.
Als je in je pc een 7200rpm schijf hebt zitten en in je laptop een 3600 rpm dan scheelt dat aanzienlijk.

Nee zeker niet van overtuigd, snelheid wordt door zoveel factoren bepaald, bv zoals Sarvo al zegt, als de harde schijf van de pc sneller is dan die van de laptop dan kan dat ook al een heleboel schelen, laptops zijn nou eenmaal gemaakt om met lage energie verbruik redelijke prestaties neer te zetten maar dat gaat vaak wel ten koste van snelheid.

Bedankt voor de reactie,

Ik ben hard opzoek naar de snelheid van de HD. Ik kan het ook op de hp site niet vinden....

Hebben jullie enig idee waar ik dit kan vinden?

Het betreft een HP pavilion ze4500

vast bedankt!

Ik mag aannemen dat je die wel kunt vinden als je op hun site de configuratie opvraagt van dat type laptop.
Ik heb niet gekeken hoor, dat doe ik de volgende keer.

Geplaatst door maestro12
Grote kans dat Everest home je wel kan vertellen wat voor een harddisk er in zit.

indeed..tanx!

het betreft dus een 4200schijfje, ik geloof dat er in mijn pc 7200 zit....

Dus dan zal het hem hierin zitten.

bedankt voor de reacties

Tja stom, daar had ik nog niet aan gedacht aan everest, maar daar zit dan al een verschil in.
Er kunnen nog wel meer factoren mee spelen.
Maar is het hinderlijk?? of pure nieuwschierigheid.

Er zijn nog wel meer verschillen ja, zoals dat een goede laptop de kloksnelheid van de cpu verlaagd om energie te besparen...

Geplaatst door Sarvo
Er zijn nog wel meer verschillen ja, zoals dat een goede laptop de kloksnelheid van de cpu verlaagd om energie te besparen...

Deze schijnt dat te doen.........is ons verteld.

En nee het is geen nieuwsgierigheid JJW, het is hinderlijk.......

Geplaatst door marsmannetje
een nieuwe/schone install heb je al geprobeerd?

Hij is altijd zo traag/snel geweest............dus verwacht niet dat dat wat opleverd. Als is het inderdaad wel het proberen waard!

Zoals Sarvo ook al aangaf, er zijn wat begrensingen in de laptop, mischien dat je het 1 en ander kunt uit zetten in de bios op het gebied van deze instellingen, als advies, doe zeer voorzichtig in de bios.
Voor de rest denk ik niet dat je hem veel sneller krijgt, krachtig is hij wel maar snel.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan