pc waardeloos om te gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coenes

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2011
Berichten
7
hallo allemaal,

Mijn pc, dell optiplex gx620 met pentium 4 (3,2 ghz) processor, 2 gig werkgeheugen en een nvidea geforce 210 videokaart werkt nauwelijks om te gamen. Ik heb laatst brothers in arms gekocht ( zeker niet het nieuwste spel) en het spel werkt traag met zelfs de laagste instellingen...

iemand ideeen???
 
Welkom op Helpmij.nl

Sparen voor een nieuwe PC. Je kan ook een grotere voeding erin zetten en een iets sterker grafisch kaartje. Maar daar bereik je niet heel veel mee.

Heb je een budget?
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat hier niks meer mee te doen is dan? En als ik er een grotere voeding in zet, wat moet ik nog meer vervangen dan? Ik ga zowieso nog wat meer werkgeheugen erin zetten dat scheelde ook al toen ik van 1 gig naar 2 ging.
 
Daar heb ik de specificaties van je moederbord voor nodig en ik moet weten welke voeding erin zit. Kan je daar achter komen?
 
Als jij me verteld hoe moet dat lukken, voeding is 300 watt. dat weet ik wel.
 
Ja, er zijn verschillende manier. Even je pc openmaken en even naar de letters/cijfers op je moederbord kijken. Of op internet zoeken naar de specificaties van je computer.
 
Je kunt beter dat hele systeem vervangen. Kost iets meer (hangt af van wat je aan upgrades voor het huidige systeem zou spenderen), maar dan heb je ook iets veel snellers in handen. Een Pentium 4 is al hopeloos verouderd...
 
Ik denk niet dat er nog veel te upgraden valt Dillondarko :p P4 is ondertussen ook al wat jaartjes oud (en dan hebben we het nog niet eens over de rest van de hardware).

Offtopic (wat bovenstaande eigenlijk ook al was, maar goed): Brothers in Arms, erg gaaf spel :)
 
Niet aan beginnen.
Als je de specs even opzoekt zie je dat het een aparte kast is.Dus ook een aparte voeding en die zijn relatief duur.En dan heb ik het nog niet over de overige hardware.
 
ja dat dacht ik al wel... Om nu gelijk een goeie game pc te halen is dat dan beter om die zo te kopen of in losse onderdelen? Aan wat voor bedrag moet ik nou denken?
 
Een eurootje of 500 is al ben je al gauw kwijt....en dan heb je nog geen top.(losse onderdelen)
 
Laat ik zeggen dat je dan mid range zit.Helemaal afhankelijk van wat je eigenlijk verder nog nodig heb.
 
verder niet veel, alleen nieuwe games mee spelen. Zeker als battlefield 3 uitkomt wil ik die kunnen spelen.
 
Als jij aan kan geven wat het mag kosten kunnen we je helpen met het samenstellen van een nieuwe pc.

Wat heb je allemaal nog nodig van het volgende: windows 7, monitor, toetsenbord, muis?
 
Oke, monitor enz. heb ik allemaal wel, windows versie heb ik dan nog wel nodig maar dan heb ik liever vista. Aan een game pc wil ik zo veel uitgeven als nodig is om een aantal jaar mee te kunnen gamen en later nog te kunnen upgraden. Ik heb al een beetje op internet rond zitten kijken en denk dat ik dan zo`n 600 euro er aan uit moet geven. (exc besturingssysteem). Hoeveel geluid de pc maakt maakt me niet uit, ik heb toch altijd muziek op staan. Het zou zeker mooi zijn als ik wat zou kunnen besparen door zelf het een en ander in elkaar te zetten / installeren. Ik ga dr geen video`s mee bewerken of iets. Alleen dingen voor school(Word enz.) en dan nieuwere games mee spelen.

Ohja.. ik werk bij een electronicazaak dus als ze daar iets hebben of de basis voor een goede game pc kan ik die goedkoper halen.
 
Ik heb even wat samengesteld voor je:
*KNIP*

Hier kun je wel een aantal jaar mee vooruit. Maar 600 euro inclusief Windows (waarom in vredesnaam Vista trouwens?) is wel weinig, ik zit er nu al 25 euro overheen en ik heb nog niks geks gedaan.
Deze pc moet je wel zelf in elkaar zetten en Windows installeren. Als Azerty het voor je in elkaar moet zetten kost dat je ongeveer 50 euro extra.

Edit: oepsie, ik lees nu pas exclusief Windows.
Aangepaste configuratie: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225309]=1&product[319223]=1&product[276463]=1
Snellere processor (3,6 vs 3,2 GHz) en een moederbord met SATA600 en USB 3.0
Ben je toch nog een beetje future proof.

De videokaart heb ik hetzelfde gelaten. Wat nog een optie is als het 3 tientjes meer mag kosten: de Scythe Mugen 2 processorkoeler. Houdt je temperatuurtjes perfect in orde.
 
Laatst bewerkt:
assemblage = 35 euro bij azerty inclusief 1 jaar garantie
ze zijn een heel stuk goedkoper geworden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan