PC Webserver BrandVEILIG

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApocMD

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Middag iedereen! Heb een vraagje over de veiligheid van een pc als die 24/7 aan staat.

Ik wil nl. een webserver maken maar dat mag ik neit van mijn ouders :( omdat die bang zijn dat de pc in de fik vliegt door alle draaiende / brandende onderdelen. Dus nu is de vraag: is er een mogelijkheid om de pc brandveilig te maken?

En als niet, hoe kan ik mijn ouders dan toch nog overtuigen :D ?

Ik heb hier 2 pc's in m'n kamer staan die 24/7 draaien. Namelijk mijn eigen pc en m'n server.

Laat deze pic maar eens zien :

server1.jpg

1:54pm up 26 days, 20:46, 0 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Staat al 26 dagen aan zonder dat er iets in de fik gevlogen is.

Mijn werkstation (amd xp 1800+) staat ook 24/7 aan en nog nooit is er iets verbrand o.i.d ;)

gewoon zeggen dat ik gezegd heb dat het flauwekul is :D

maak maar een rondje door het huis en schrijf even op wat er s'nachts allemaal aanblijft.

vriezer /koelkast /tv standy enz.

kan een server ook wel bij.

pe.

Breezer> helpt niet :(

pete1 > tv staat bijv. neit standby.. koelkast + vriezer wel :p maar dat hielp ook niet :'(

nu vinden ze het ok van de server.. maar dan nog een probleem: stroomkosten... weten jullie hoe ik er achter kan komen hoeveel het per jaar kost ?

een gemiddelde pc met monitor kost je zo'n 5 euro per maand.

mooi dat het je gelukt is. :D

pe.

Geplaatst door ApocMD
nu vinden ze het ok van de server.. maar dan nog een probleem: stroomkosten... weten jullie hoe ik er achter kan komen hoeveel het per jaar kost ?

Als het bij 1 pc blijft is er niks aan de hand hoor.. hier stonden vorig jaar 4 pc's de hele dag aan.. da's wat minder :(

mooi.. alles is gelukt.. mar dan moet ik Hyrule Online uitstellen..

...............

ze trekken het van m'n zakgeld af.. en eerst moet ik nog aan een beter pc komen.. want deze k**t*-cyrix crasht om het uur.. of 1,5 uur :(

................

zijn er ook manieren om je pc niet te laten crashen ? is linux daarvoor misschien een goed plan ?

Laatst bewerkt:
Van een brand met als oorzaak een PC heb ik nog nooit gehoord, ook op bv Google kan je er niets over vinden.
Dus dat zal geen probleem mogen zijn.

Echter met die 5 euro ga je het niet redden vrees ik.

Verbruik
Actief 160 Watt
Stand by 40 Watt
Slaap stand toch nog 20 Watt

Er van uit gaande dat je 50% actief bent en 25% standby of slaap stand draait kom je uit op een gemiddelde van 95 Watt per uur.
365*24 = 8760 uur * 95 = 832200 = 832KWh
1 KWh kost meen ik 0,17 euro cent.
832*0,17 = 141 euro per jaar, circa 12 euro per maand.

(monitor heb ik dan nog niet eens mee gerekend maar die staat natuurlijk niet 24 uur per dag aan bij een server).

echt waar? phew.. dan kan eht nog niet zo lekker gaan lopen.. :eek:

Ik denk dat een account bij een hosting provider goedkoper is.. ;)

In vergelijking is het misschien goedkoper omdat je gewoon je eigen HDD als hostingspace hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan