Pc weer snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glory

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Beste Leden

Ik had een dringende vraag:
ik heb nu al een tijdje me pc die vrij snel is hij wordt helaas steeds langzamer
kan iemand mij uitlegge hoe ik bv kleine bestandjes verweider die zich steeds weer opene bij opstarte etc
algemene dingen om mijn computer weer snel te laten worden zijn ook welkom

Enorm bedankt:thumb:

In de Msconfig sleutelen (start, uitvoeren, msconfig) daar moet je dan verwerk, system.ini en win.ini uitzetten, alle opstartonderdelen die je niet gebruikt uitzetten, en bij services alle programma's die op gestopt staan wegvinken.

@Bluray: Kijk eens in welke sectie dit topic staat...

@TS: Weet je ook 100% zeker dat je pc schoon is van virussen, spyware en ander rommel? Ook kun je ongebruikte programma's verwijderen.

@Bluray: Kijk eens in welke sectie dit topic staat...

@TS: Weet je ook 100% zeker dat je pc schoon is van virussen, spyware en ander rommel? Ook kun je ongebruikte programma's verwijderen.

:) niet gezien sorry

Defragmentatie is mss ook de moeite.

Open taakbeheer eens en kijk, als je daar niets speciaals zie is het een algemener probleem, anders weet ej waar de boosdoener zit die je systeem vertraagd. Het kan ook gewoon zijn dat programma's op zich zwaarder worden na updates...

Je kan inderdaad eens ccleaner gebruiken, dan defragementeren is ook een heel goede tip :thumb:

verder is het ook zeer belangrijk dat je pc zonder spyware zit en alle andere rotzooi want dat kan je pc ook er vertragen!
Scan eens grondig met je virusscanner en ook eens extra op spyware met superantispyware

Zoveel mogenlijk opstartprogramma's uitschakelen die je eigenlijk toch niet gebruikt is heel handig.
Ik doe dat zelf met hijackthis maar als je daar niets van af weet zou ik daar echter afblijven :P

Dan Als laatste zou ik zeker ook het programmatje glary utilities eens laten draaien :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan