Pc weigert aan te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
294
Hallo

Als ik s,morgens mijn pc aan zet doet hij het prima.
Maar naar mate hij langer aan staat en ik soms een fout maak en hem even opnieuw wil starten doet hij het niet meer.
Dan moet ik eerst de stekker eruit halen en een paar minuten zo laten staan en dan weer erin doen en als ik de pc dan aan zet doet hij het weer gewoon.
Wat zou dat kunnen zijn?

Groetjes Anita
 
Je zou kunnen proberen of er het met een andere voeding hetzelfde probleem aanwezig is.
 
Het zou inderdaad de voeding kunnen zijn.
Wat je ook kan doen.. Maak de kast eens open en maak de zaak eens schoon,dat bedoel ik niet ***lig,maar vervuiling staat ook een warmte afgifte in de weg.
Ook je processor koeler natuurlijk.

Haal eens een paar vrije slots plaatjes weg,voor een betere af/aanvoer.

Het kan zijn dat in deze mega hitte de zaak net op z,n tenen loopt.

Suc6
 
Op een rijtje...
------------------
Indien het een nieuwe pc is (zelf assemblage) of een bestaande waar onlangs een en ander is aan toegevoegd, moet je ff checken of de voeding sterk genoeg is.

Indien een bestaande pc: Waarschijnlijk is het de voeding die misschien stuk aan het gaan is, maar meer waarschijnlijk is het en warmteprobleem. ff de kast open en alle stof eruit. Eens laten draaien terwijl de kast open is en kijken of alle fans nog draaien. In het BIOS kan je bij de meesten de temp nazien van de kast intern alsook de CPU. Hoe hoog zijn deze waarden, en welke CPU heb je?

Indien je computerkennis niet al te groot is, beter ff assistentie vragen van iemand die beter van de zaak op de hoogte is...
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nog niet opgelost na alle aardige aanwijzingen
Het word volgens mij toch een nieuwe voeding.
Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp

Groetjes Anita
 
Kijk eerst of je ff van iemand een voeding kan lenen voordat je een nieuwe aanschaft.
Zo weet je zeker of het probleem met de voeding te maken heeft.
Dit om te voorkomen dat je eventueel onnodig geld gaat uitgeven.
 
Dat zou inderdaad een optie zijn
Ik ben net even gaan kijken bij MSCONFIG waar hij allemaal mee opstart het kan zijn dat elkaar iets bijt maar helaas mijn pc kennis is net zo groot als een speldenknop dus daar kan ik beter maar vannaf blijven.

Groetjes Anita
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan