PC weigert contact met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarnOwl

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Berichten
5
Ik heb een klein gecombineerd WLAN-LAN netwerkje met 3pc's en een laptop.
Als accesspoint heb ik een Sweex gecombineerde LAN/WLAN router/printserver die altijd prima gewerkt heeft.
Nu heb ik in een van de bekabelde pc's de WLAN PCI kaart omgeruild voor een gewone LAN PCI kaart omdat er een pc werd omgeruild met een van mijn zonen.
Sindsdien krijg ik GEEN verbinding meer met deze (XP Prof) pc op het netwerk. De lankaart knippert, de led op het AP knippert, de windows eigenschappen van de kaart zeggen dat er een verbinding is maar ik zie GEEN andere pc,s. De rest van het netwerkje draait prima.
Ik heb ALLES bekeken: protocollen, settings etc. Dit hoeft eigenlijk niet, de ap is voorzien van dhpc server en xp staat op zero config.
Als ik "zoeken naar computers op het netwerk" start krijg ik de melding dat ik geen bevoegdheden heb!? Ik gebruik geen firewall, geen encrypties/wep oid. en ben ingelogd als admin.

Ik snap er niets meer van........iemand suggesties?
 
Hoi,

Soms een ander merk LAN PCI kaart dan Sweex.
Er scheelt nog wel eens wat aan de compatibiliteit van verschillende merken.

Grtzzz.
 
Nee, het is wel degelijk een Sweex. Ik heb deze omgeruild met een WLAN kaart van Sweex. Het vreemde is wel dat XP deze kaart automatisch installeerd als een andere kaart en vervolgens een Netwerk controller (naast de adapter) installeerd waar hij geen drivers van vind.
Ik heb de contoller uitgeschakeld en het is vreemd dat de bijgeleverde drivers niet opgepikt worden door windows als ik de stuurprogramma's wil vernieuwen.

Ik dacht ook dat hier het probleem zat maar dan zou ik toch een hardwarefoutmelding moeten krijgen? De kaart zendt en ontvangt gewoon zoals het hoort.
 
Lastig probleem,

Staat "Internet-Protocol[TCP/IP]"
van de kaart aangevinkt en bij de eigenschappen van deze netwerkkaart moeten "Automatisch een ip-adres laten toewijzen'' en "Automatisch een DNS-server adres laten toewijzen" aangevinkt zijn.

Grtzzz.
 
Yup........alles staat zoals het hoort (Ik ben al 1000x over die instellingen gegaan) Accesspoint resetten heb ik ook al gedaan.
Ik hoorde ook van iemand dat er een probleem zit in de communicatie tussen xphome en xpprof, maar dat lijkt me stug??
 
Geplaatst door BarnOwl
Ik hoorde ook van iemand dat er een probleem zit in de communicatie tussen xphome en xpprof, maar dat lijkt me stug??

Nooit van gehoord.
Lijkt me toch dat er ergens iets verkeerd staat,......hoeft maar een(1) vinkje te zijn.........loop alles nog eens systematisch langs ook al doe je dit voor de 1001ste keer!

Suc6.
 
Staat de interne firewall van XP uit?
Zijn alle schijven NTFS of FAT32?
 
Ik ben de afgelopen weken bijna dag en nacht bezig geweest met het installeren van een Sweex wireless router. Na de tweeduizendeerste poging heb ik het opgegeven. IK WEET DUS PRECIES WAT JE BEDOELT! Ik had toen de keuze: suicide of terug naar de winkel. Het is het laatste geworden en ik heb het ding omgeruild voor een e-tech. Laconieke reactie van winkelmeneer: ach ja, dat komt wel vaker voor. Neemt u maar een andere mee! Mijn draadloos internet draait nu als een zonnetje en ik zie het leven weer helemaal zitten!

Sterkte ook!
Joop
 
Opgelost!

Ok, het bleek dat de Sweex Lankaart door xp automatisch geconfigureerd was als Asound 10-100 mbps Lan pci en ik kreeg de meegeleverde drivers niet via vernieuwen stuurprogramma geinstalleerd omdat xp het bleef zien als Asound hardware.

Stom dat ik er niet eerder aan dacht, maar door de drivers te forceren in apparaatbeheer blijkt de kaart nu goed te werken en zit iedereen weer online te gamen!

In ieder geval bedankt voor al jullie snelle en positieve input. Ik zal dit forum dan ook zeker blijven bezoeken!
 
Ik heb ook een probleem met een sweex-kaart. XP installeert zelf geen drivers, en de drivers die op diskette staan zijn niet "digitaal ondertekend". Op de site van sweex staan ook geen nieuwe drivers...........

Overigens werkt het internet (ook via een sweex router) wel gewoon, maar netwerken via de sweexkaart met andere pc's werkt niet (andere pc's onderling wel, maar daar zitten gelukkig geen sweex lan-kaarten in). Iemand een suggestie? Of heeft iemand dit ook ooit gehad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan