PC weigert dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Beste mensen,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier op de juiste plaats stel, maar ik heb een groot probleem met mij Dell Dimension 5100 werkend onder Windows XP.
Ik vermoed dat hier een virus in het spel is, maar ik kan mijn pc niet scannen op een virus.
Het volgende is er aan de hand.

Wanneer ik mijn pc opstart verloopt het opstartproces ogenschijnlijk goed, ik kom op mijn bureaublad terecht, maar zodra ik een applicatie start (
Outlook express, internet explorer, MBAM of Superantispyware slaat de computer op een zwart beeld en het lampje van de monitor gaar dan aan/uit.
Ik kan vervolgens helemaal niets meer doen dan alleen de pc weer opnieuw opstarten en dan kom ik weer op mijn bureaublad terecht. Zolang ik niets doe blijft het bureaublad actief, maar zodra ik iets wil starten wederom een zwart beeld enz.
Geprobeerd de pc in veilige modus te starten, zelfde verhaal, systeemherstel uitgevoerd lukt niet.
vervolgens geprobeerd om een virusscanner te starten vanaf een memorystick, zelfde verhaal.
Als laatste (begin een beetje radeloos te worden) opgestart vanaf mijn meegeleverde originele windows xp disk en windows herstel uitgevoerd. Dit verliep eigenlijk wel goed want na 38 minuten was e.e.a. weer opnieuw geinstalleerd en na reboot, wat denkt u?, jahoor weer een vastloper.
Ik kan me niet voorstellen dat dit door een defecte voeding wordt veroorzaakt en denk dus aan een virus, maar ik kan helaas geen virusscan starten omdat de pc dan weer stopt met zwart beeld en scherm indicator ******* aan/uit.

Is er iemand die dit probleem herkend? want ik heb er veel voor over om niet weer mijn pc te moeten formateren en opnieuw in te stellen?
ik wacht op een tip/instruktie van een terzake kundig lid.
alvast bedankt

download een programma wat niet vanuit windows werkt maar via cd/dvd dan instellen opstarten vanaf cd/dvd en dan het programma draaien.
welk programma:
antivirus Kaspersky rescue cd
http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173

programma op een cd branden en opstarten vanaf de cd en dan scannen.

of:
download de hirens boot cd en brand ook deze op cd dan weer opstarten vanaf cd dan kom je in een xp achtige omgeving alwaar je diverse antivirus en antispyware programma's kan draaien.
http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.1.zip

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb het antivirus programma van Kaspersky gedownload maar begrijp niet goed wat ik na het downloaden moet doen.
Ik heb nu de winzip gestart en vervolgens naar cd gebrand maar dan start mijn pc niet ik heb in het setup menu aangegeven opstarten vanaf cd-rom en krijg een melding no boot device available.
de download is een iso-extensie maar ik weet echt niet hoe ik hiermee moet handelen, sorry ben ook maar een leek.

Beste Maikel9,

Heb toch nog even je hulp nodig:

Ik heb het Kaspersky programma zoals door jou aanbevolen gedownloaded. Dit is een WINRAR formaat.
Kan je me aub even precieser uitleggen wat ik met dit WINRAR formaat moet doen?
Als ik deze uitpak krijg ik een boot en een rescue map en ook een livecd file-tje.
Hoe of wat moet ik nu op de CD branden? ik gebruik Express Burn zoals je me heb aanbevolen.
Sorry, maar alles is nieuw voor mij en ik wil wel graag mijn niet werkende pc weer gaan gebruiken omdat er een aantal belangrijke data voor mij opstaat.
En nogmaals, opnieuw Windwos XP installeren is geen optie omdat ik ervan overtuigd ben dat de Harddisks gewoon goed zijn.

Ik gebruik bij dit soort dingen het liefst CDburnerXP (wat overigens werkt op alle bestuuringssystemen na xp) Als winrar het kan openen is het hoogst waarschijnlijk een *.iso bestand dus kan CDburnerXP dit branden. Download het op http://www.cdburnerxp.se en installeer het. Start het op en kies voor "Burn Iso Image" of "Brand een iso bestand" Nu doe je een lege cd in de la en open je het iso bestand in het programma. Zet de brandsnelheid zo LAAG mogelijk (dit helpt om fouten te voorkomen en dat is het best gezien het een virusscanner betreft) en druk op branden.
Ik hoop dat het werkt!
Groetjes Snelso

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan