pc weigert op te starten!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo,

Even een vreemd probleem . De pc van een vriend start niet meer op.

Op het beeldscherm staat de melding NO IMPUT SIGNAL .

Als de pc word aangezet hoor je geen piepje de lampjes voor op de pc branden resseten gaat niet. ook met de dosdiskette opstarten lukt niet.in de bios kom ik ook niet .de ventilator op de processor doet het wel maar verder helemaal niks!!!

Het betreft hier een p3 met 256 mb met xp home!!

Iemand enig idee????

je zal met meer info moeten komen.
vooral de hardware, welk mobo, type etc, videokaart, staat er wel stroom op de voeding?

Etc..

Check je batterij van je BIOS eens.

Grtz.

Laatst bewerkt:
hallo,

De batterij is vervangen en geen resultaat en er staat stroom op de voeding.het betreft hier een amd 2100+

hd van 80 gb en videokaart 64 mb gf2mx400/tv

Ik hoop dat dit voldoende info is!!

Gelijk nog even een ander vraagje ik hoorde vertellen dat als de videokaart kapot is dat dan de pc ook niet opstart is dit zo??????

Alvast dank!

videokaart even verwijderen, en dan opnieuw er weer in doen.

Daarna loopt ie weer als een zonnetje ( hoop ik):thumb:

niet opstarten

Mischien zit je geheugen niet goed, sommige pc's willen bv. bank 1 of juist bank 4 gevuld hebben met minimaal een aantal mb's.

Of je voeding is toch te barsten, er mag wel spanning opstaan maar als die niet correct is dan doet je pc nog niet zoveel.

Als je monitor zegt geen input signal dan hout het in ieder geval in dat je kleuren kaart niet goed is of als je zeker weet dat die wel werkt dan moet je verder speuren naar problemen, alle stekkers wel goed zitten in je pc.

grts jjw

Hallo,

Het probleem is opgelost de voeding bleek dus toch de geest te hebben gegeven. ( ik vind dat echter wel vlot na 1, 5 jaar! )

Alleen dank voor de suggesties!!!

Ja.....

Slechte kwaliteit, ik kocht een voeding ooit even vlug omdat ik er een nodig lekker goedkoop.....was toch duurkoop.......

De kwaliteit is zo verschillend in die dingen, de een is wat beter beveiligd tegen pieken en dalen op het net.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan