PC werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Mijn zoon heeft na wat gecomputerd te hebben, zijn beeldscherm uitgezet. Toen hij later weer verder wilde, schakelde hij zijn beeldscherm weer aan, maar bleef hij zwart beeld houden. Hij heeft zijn PC (PC A) toen een tijd uitgezet en later weer aan, maar hij startte niet meer op. Wel draaien de koelers en brandt er een lampje op zijn moederbord.
Ik vermoedde dat het aan zijn HD lag. Ik heb die eruit gehaald en in mijn computer (PC B) gezet. Daar kreeg ik hem ook niet aan de praat. Vervolgens heb ik de HD van mijn PC (B) in de PC (A) van mijn zoon gezet. Ook toen startte hij niet op. Toen kwam ik er niet meer uit. Ik heb de HD van PC B vervolgens weer in PC B teruggezet en tot mijn verbazing doet die het nu ook niet meer. Wie heeft tips?

Mooi is dat!!
en met opstarten via de F8 knop steeds indrukken??
En dan laatst goed werkende

klinkt dat het een en ander een beetje door de war is geraakt. wat je zou kunnen doen is een bios reset. je bios start dan weer opnieuw en configureert alle hardware dan weer opnieuw. Een reset doe je als volgt.

1) haal alle externe apparaten en kabels van je pc.
2) open de kast en zoek de bios batterij ( batterij ter grote van 1 euro muntstuk
3) haal de batterij eruit en doe hem omgekeerd in de batterij houder
4) hou de start knop ongeveer 5 seconden ingedrukt. !!!! stroom NIET erop zetten als je dit doet!!!!!
5)na die 5 seconden doe je de batterij er weer gewoon in, zoals hij er orgineel in zat
6) alles weer aansluiten en eens kijken of je pc dan wel weer werkt.

ff eten, dan proberen. wordt vervolgd. dank!

Laatst bewerkt:
Helaas, dit zet geen zoden aan de dijk. Beide PC's bios gereset, maar geen van beiden doet het. ..:(

Nou, PC B doet 't weer. Uiteinedelijk heb ik die platte grijze kabel vervangen en ploep: daar was ie weer. Dat betekent dus dat bij het plaatsen van de HD van mijn zoon mogelijk de kabel kapot is gegaan. Zou daar kortsluiting in gezeten hebben?

De PC van mijn zoon doet nog steeds niet. Uiteraard daar ook de kabel vervangen, maar zonder resultaat. Ook de CD-Rom werkt niet. Station krijgt geen lampje en jet lijkt dus of daar geen stroom op staat.
Iemand nog tips?

kapot moederbord vermoed ik..., of een kapotte voeding.

Maar ik denk vooral het moederbord. Is dat te testen?? Volgens mij niet... (of je moet een ander moedebord hebben liggen..)

Geplaatst door marsmannetje
kapot moederbord vermoed ik..., of een kapotte voeding.

Maar ik denk vooral het moederbord. Is dat te testen?? Volgens mij niet... (of je moet een ander moedebord hebben liggen..)

Maar als het moederbord kapot is, hoe kan het dan dat de HD het op een andere PC ook niet doet? En de koeler die op het MB is aangesloten doet het ook. Als jouw redenering klopt zou alleen het component waarop de HC en CD-Rom zijn aangesloten defect zijn.
Ben dus nog niet overtuigd. Wel benieuwd of en hoe je dit kunt doormeten....

och alles zit aan elkaar aangesloten...het lijkt me dat er een te hoge spaning gezet kan zijn op de ide-kabel. Dat kan verklaren waarom de kabels kapot gaan..

och alles zit aan elkaar aangesloten...het lijkt me dat er een te hoge spaning gezet kan zijn op de ide-kabel. Dat kan verklaren waarom de kabels kapot gaan..

Ik laat hem morgen even doormeten bij de garage......:rolleyes:

Geplaatst door gompie1304

Ik laat hem morgen even doormeten bij de garage......:rolleyes:

Probleem opgelost: kortsluiting in de voeding! Flinke steekvlam, voeding verwisselen en klaar!:D :D

Tja, ik had dus wel gelijk, al gokte ik op de verkeerde van de 2 opties genoemd.
Voortaan niet zo dom ouwe****en dus met je :rolleyes:
Als je het zo goed weet, dan moet je geen vraag stellen op helpmij, maar het gewoon zelf oplossen!

(of hoe denk jij dan dat de data van de harde schijf door het ide-kabeltje naar je moederbord gaat...?)

Tja, ik had dus wel gelijk, al gokte ik op de verkeerde van de 2 opties genoemd.
Voortaan niet zo dom ouwe****en dus met je :rolleyes:
Als je het zo goed weet, dan moet je geen vraag stellen op helpmij, maar het gewoon zelf oplossen!

(of hoe denk jij dan dat de data van de harde schijf door het ide-kabeltje naar je moederbord gaat...?)

Blijkbaar hebben die rolleyes een betekenis voor jou die ik niet ken. Ik vond hey gewoon een aardig tekentje, maar blijkbaar heb ik je geschoffeerd. Dat was niet de bedoeling.
Ook weet ik het zelf niet beter. In tegendeel, ik ga heel serieus op je optie in en wissel daarover met jou van gedachten, meer niet.

Het feit dat je deze reactie plaatst zegt meer over jou dan over mij. Arme jongen...... (geen smilie, want anders word je misschien weer boos)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan