PC werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiphopsteven

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
31
hallo, ik ging een weekendje weg en mijn pc had al een maandje aangestaan dus ik dacht dit weekend zet ik hem even uit.. ik heb dus de knop van de voeding uitgezet (aan de achterkant van de voeding) ik kom terug, zet de knop om.. druk op de power knop en er gebeurt niks.. alle stekkers zitten erin.. en ik heb ook getest of het power knopje niet kapot was door de draadjes te strippen en gewoon tegen elkaar aan te houden.. er gaat wel gewoon een lichtje branden van mijn lan verbinding als ik de voeding aanzet maar voor de rest gebeurt er niks als ik mijn computer probeer op te starten.. er draaien ook geen ventilatoren het enige wat het doet is het lichtje bij mijn lan poort.. WIE WEET WAT HET IN HEMELSNAAM KAN ZIJN.. ik snap er niks van.. voeding is zeer sterk (650 watt) en mijn pc heeft het daarvoor wel altijd gewoon gedaan..


mvgv hiphopsteven
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Draaien er ook geen ventilatoren ? (bijv. processor-koeling)

Dan denk ik eerste instantie toch aan de voeding.

Daarna aan de processor-koeler.

Als die niet draait weigert de PC op te starten op moderne mobo's.

Ook geen bios-beeps ?

Dus: eerst voeding doormeten, evt. een andere proberen.

Greetz,

Harry.
 
nee er draaien geen ventilatoren ook niet van de processor koeling..
ik heb een MSI K9N SLI Platinum mobo dus die is vrij nieuw.. de rest van wat er in mijn computer zit is ook maar 3 maanden oud hooguit..

Hoi !

Draaien er ook geen ventilatoren ? (bijv. processor-koeling)

Dan denk ik eerste instantie toch aan de voeding.

Daarna aan de processor-koeler.

Als die niet draait weigert de PC op te starten op moderne mobo's.

Ook geen bios-beeps ?

Dus: eerst voeding doormeten, evt. een andere proberen.

Greetz,

Harry.
 
Klinkt alsof de voeding is overleden. Of wellicht een zekering in de voeding????
 
Maar als de voeding is overleden dan hoort het lampje van de knop op de voeding toch ook niet meer te branden of dat wel?? en waarom brand er dan wel een lampje bij mijn lan poort op mijn mobo??

Klinkt alsof de voeding is overleden. Of wellicht een zekering in de voeding????
 
Trek het geheugen er een uit, en probeer het eens zonder.
Overigens is een 650Watt voeding vaak een Sweex, Q-Tec of een ander duister rommelmerk, en zegt niets over de geleverde ampèrages.

Dus ook en andere voeding proberen, of anders onderstaande doen.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
 
En wat je ook nog even kunt proberen, dat werkt soms echt, is de stroomdraad uit je voeding halen aan de achterkant, dus niet alleen uit het stopcontact, maar ook echt uit je voeding zelf.

Paar minuutjes wachten, stekkers er weer in en proberen...
 
ja dat heb ik ook al een aantal keren geprobeerd.. heeft geen effect.. ik denk dat ik hem dan maar weer helemaal ga uitbouwen... ik zie geen andere optie..

En wat je ook nog even kunt proberen, dat werkt soms echt, is de stroomdraad uit je voeding halen aan de achterkant, dus niet alleen uit het stopcontact, maar ook echt uit je voeding zelf.

Paar minuutjes wachten, stekkers er weer in en proberen...
 
heeft ook geen effect hij doet nogsteeds niks...
dus dan moet ik toch ff alleen mijn moederbord eruit halen en ff proberen wat je zei.. ik snap alleen neit hoe het kan dat als je hem uitzet en 3 dagen later weer probeerd aan te zetten dat dan je moederbord kapot kan gaan...

Ook al zonder geheugen geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan