PC werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny1971

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet, maar nu als ik hem aan wil zetten, draaien de ventilatoren even dus hij reageerd wel op aan/uitknop maar dan valt die ook gelijk weer stil en is pc dus dood en start die niet op. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

inhoud:
ASRock K7S8XE+ moederbord
AMD 3200+
2 x 512 mb kingdom ddr400 geheugen
40gb hdd maxtor
Antec Kast

Voeding?
Alle aansluitingen goed gekontroleerd?

Voeding het zelfde, ventilator gaat even draaien en daarna niks meer. Ja alles goed aangesloten...

Heb er een andere voeding aan gehangen, maar blijft het zelfde probleem geven. Dus het moet ergens anders aan liggen..

Alle kabels nagelopen?
Afstandhoudertjes achter het moederbord gebruikt?
Kaarten, geheugen enz goed aangedrukt?
Draait de processor fan wel?

Heb proc en geheugen even in me huidige pc gedaan en daar werkt het wel..
Ja fan van cpu gaat ook even draaien net als die van de voeding maar daarna stopt die er gelijk weer mee..
Afstandhouders bedoel je die koperen houdertjes toch mee? zo dat de moederbord niet op de kast ligt? Ja dat heb ik..
Ik begin zelf haast te denken dat moederbord misschien niet goed is?

Mzzzl,

Ronny

Weet je zeker dat je de connectors van je case naar je Mobo goed hebt zitten? Probeer hem anders eens aan te zetten zonder die connectors aan te sluiten. Dit doe je door de power-on pinnetjes kort te sluiten (met bijv. een schroevendraaier), het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat de kast een short maakt.

Check verder ook heeeeeeel goed of de videokaart en het geheugen goed in hun slot zitten.

Ik heb alles goed gecontroleerd, alle connectors er even uitgehaald en pc door kortsluiting maken van power-sw proberen pc op te starten. Maar blijft zelfde probleem geven.

Ik heb de proc. geheugen en videokaart even in me huidige pc gedaan en dan werkt het perfect. Zet ik het weer op de ASRock moederbord en in de kast dan werkt ie weer niet.

:(

Tja... Ik neem aan dat je alle overbodige zaken er uit hebt gehaald en enkel met geheugen, video en CPU hebt geprobeerd...

Dan zal het toch aan je moederbord of je CPU liggen ben ik bang :confused:

Er is trouwens nog een andere mogelijke oorzaak bedenk ik mij net: overhitting. Als de CPU niet goed met warmtegeleidende pasta (arctic silver bijv.) etc. aan de heatsink/fan is verbonden. De CPU kan dan heel snel oververhitten. Ook mag de pasta niet gelekt zijn ivm kortsluitingen...

CPU ligt het denk ik niet aan, want in me huidige pc werkt die wel..

Kabels behuizing?!

haal eens aal bekabeling van die van de voorzijda van het huis naar het mobo gaat eraf (power, reset, HDD ect.) en sluit nu alleen de power en de reset aan, kijk goed dat + en - kloppen!!!

Succes,
Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan