PC werkt wel op normaal scherm, maar niet op LCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimokrat

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hallo iedereen,

Ik heb een computer ( van een familielid ) en hij heeft mij gevraagd om het voor hem te maken. Ik weet alleen niet hoe dat moet en kan iemand mij astublieft daarom helpen?

Het probleem is dat de computer wel op een normaal scherm werkt maar dat hij het niet doet op een LCD-scherm.

bedankt voor u aandacht

groetjesss

De refreshrate van het lcd-scherm moet op 60hz staan. Dus dit instellen in windows met het normale scherm aangesloten (evenals een geschikte resolutie) en dan moet het werken op het lcd-scherm.

De refreshrate van het lcd-scherm moet op 60hz staan. Dus dit instellen in windows met het normale scherm aangesloten (evenals een geschikte resolutie) en dan moet het werken op het lcd-scherm.

heel erg bedankt voor u snelle reactie...

maar ik heb een vraag.

hoe verander ik de refreshrate???

Laatst bewerkt:
Rechtermuisklik op bureaublad, dan uit dat menu Eigenschappen klikken. Dan tabblad Instellingen. Daar staat een knop Geavanceerd. Hierop klikken. Dan tabblad Beeldscherm en daar onder Vernieuwingsfrequentie de Herz instellen. Op 60 zetten dus en dan de knop Ok.

Als dat gebeurt is, kan je het lcd-scherm aansluiten.

Rechtermuisklik op bureaublad, dan uit dat menu Eigenschappen klikken. Dan tabblad Instellingen. Daar staat een knop Geavanceerd. Hierop klikken. Dan tabblad Beeldscherm en daar onder Vernieuwingsfrequentie de Herz instellen. Op 60 zetten dus en dan de knop Ok.

Als dat gebeurt is, kan je het lcd-scherm aansluiten.

ok heel erg bedankt...

nu effe uitproberen en dan kijken of het gelukt is ;)

Dat heb ik gedaan en op mijn normale computer dan kan ik op de normale scherm wel gewoon op 60 Herz zetten, maar als ik de "defecte" computer op aansluit dan kan ik geen keuzes maken. Als ik dat computer heb aangesloten dan ga ik naar bureaublad rechtermuisknop -- instellingen ---- geavanceerd --- beeldschermd en vernieuwingsfrequentie daar heb ik alleen de mogelijkheid van "standaardinstellingen van ...." en geen andere mogelijkheden.
hebt u mischien een idee???

Laatst bewerkt:
Welke videokaart zit er in de pc?

Kan je wel de andere instellingen aanpassen (bijvoorbeeld de resolutie)?

Welke videokaart zit er in de pc?

Kan je wel de andere instellingen aanpassen (bijvoorbeeld de resolutie)?

Effe terug op welke videokaart erin zit. Ik heb met DXdiag gecontroleerd welke videokaart erin zit, en bij naam stond er " naam: " "fabrikant: N.V.T " en andere dingen ook N.V.T. ( er stond niets bij de naam het was helemaal leeg )

ik denk dat dat het probleem is, want volgens mij is de videokaart verwijderd ofzo, maar verder kan ik de resolutie wel aanpassen jah.

en ik heb verder op een ander forum gekeken hoe ik dat videokaart moest updaten, maar het probleem is is dat ik dat naam niet weet en dus kan ik dat niet verwijderen.

bedankt,,,,

Laatst bewerkt:
Hallo Wim...

Ik heb everst gedownload en gekeken en de naam van mijn videokaart is SiS 315 Integrated.

Ik heb verder een linkje http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=296201&highlight=DXdiag gevonden dat mij kan helpen bij het upgraden.

Ik heb het videokaart gedownload. Ik heb het daarna willen installeren, maar er was een probleem. Bij de installatie kreeg ik en bericht van.... " Het installatieprogramma kan geen geschikt stuurprogramma vinden. Het instalattieprog wordt beïndigd."

Hebt u mischien een idee??

bedankt,

Laatst bewerkt:
Probeer het es met de SiS Chipset Identification Online Utility op de SiS-site:
http://www.sis.com/ocis/scan1.php

(wel het ActiveX-besturingselement installeren zodra hier om gevraagd wordt)

Wel dit op de desbetreffende pc doen.

Als het goed is, wordt er dankzij deze SiS Chipset Identification Online Utility meteen een link naar de juiste driver(s) gegeven.

Probeer het es met de SiS Chipset Identification Online Utility op de SiS-site:
http://www.sis.com/ocis/scan1.php

(wel het ActiveX-besturingselement installeren zodra hier om gevraagd wordt)

Wel dit op de desbetreffende pc doen.

Als het goed is, wordt er dankzij deze SiS Chipset Identification Online Utility meteen een link naar de juiste driver(s) gegeven.

Je hebt helemaal gelijk ;). ik ben nu aan het downloaden en da laat ik het wel weten.

heel erg bedankt nog ;)

Laatst bewerkt:
Muurhond - Wim

Het is gelukt (ik kan instellen op 60 Herz etc nog niet geprobeerd op LCD, maar als niet lukt laat ik het wel weten). Ik ben zoo blij.... ik kan jullie niet genoeg bedanken.

Heel heel heel heel erg bedankt voor jullie hulp en moeite

groetjes Dimokrat en nog veel succes verder met jullie werk.

Laatst bewerkt:
Jah ik heb het geprobeeerd en het lukt wel.

nogmaals,

heel erg bedankt :thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan